Wimpers afknippen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:05

Dabo schreef:
Eh.. volgens mij is het vandaag 1 april mensen..
Is dit niet een 1april mop? Nee? laat maar foto's zien dan Tong uitsteken


Ik zit nu op mijn stage dus kan er niet heen...

Maar als ik zometeen nog de gelegenheid heb, dan ga ik er zeker weten een foto van maken...

Dan zal je hebben als ik die foto plaats dat ze bewerkt zijn met photoshop... maar ja, dan post ik het volgende week nog wel een keer...de aanhouder wint, dit is geen grapje...

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:24

Ik vind het echt schandalig. Ik zou hier eens flink mee om te tafel gaan zitten met de eigenaren van de paarden/pony's/veulens.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:29

Wimpers afknippen? je bedoeld niet die lange (tast?)haren rond de ogen?

welke idioot knipt nou weer wimpers af, die ga je bij jezelf toch ook niet epileren ofzo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:30

Yessy schreef:
Wimpers afknippen? je bedoeld niet die lange (tast?)haren rond de ogen?

welke idioot knipt nou weer wimpers af, die ga je bij jezelf toch ook niet epileren ofzo??


Nee ik bedoel die haren waar jij je mascara op doet.

En die haartjes eronder zijn er btw ook af.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:41

ja de tastharen is "normaal" al doe ik het nooit... maar je wimpers dat is ook sneu, loopt al het vuil en vocht zo de ogen in...die dingen heb je niet voor niets van moeder natuur gekregen Lachen

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:42

En wat dacht je van alle vliegen van de zomer...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:44

volgens mij moet dat meisje erg goed kunnen knippen om het oog niet te kunnen raken. Waarom heeft ze dat gedaan??? Weet ze ingodsnaam wel waarvoor die dingen dienen?

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:45

En dan hebben we het nog niet eens over de gevaren van met een schaar zo dicht bij de ogen aan de gang zijn! Brrr, ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als het veulen even een onverwacht stapje zet!

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:46

volgens mij is dat meisje dommer dan al die pennymeisjes in die andere topic Scheve mond

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:57

Ryanne schreef:
Ik kan er een foto van maken, als jullie het echt niet geloven...


Ik wil dan absoluut een foto zien

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:45

Longeert ze het veulen met bijzets? Verward Of heb ik het fout gelezen..
Maja, dit kind is niet goed bij haar hoofd, wegsturen en nooit meer een voet op jullie erf laten zetten!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:48

Yessy schreef:
Wimpers afknippen? je bedoeld niet die lange (tast?)haren rond de ogen?

welke idioot knipt nou weer wimpers af, die ga je bij jezelf toch ook niet epileren ofzo??


Ik had in het begin niet goed nagedacht, en ik dacht dus ook dat ze het over die lange haren hadden, waar ze er ongeveer 6 per ook van hebben.

Ik wou al zeggen, waar maakt iedereen zich druk over zeg, die knip ik ook wel eens wat korter, omdat ze anders zelfs in het oog gaan hangen.

Maar de WIMPERS? Daar kon ik niet eens bij, vandaar dat ik direct dacht dat het over die andere haren ging.
Dit is inderdaad eerrrug belachelijk.
Trouwens, wat moet ze met dat veulen, laat m lekker in de wei of bij mama. Geen knipenplak werk.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:51

Ja, ik knip die lange haren ook wel eens BIJ omdat ze zo lang zijn dat ze omkrullen zijn oog in. Maar AFknippen?? Nee hoor !! Ammenooitniet.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:51

uhmm... wimpers bij een paard zijn nooit geen 4 a 5 cm... wel de langere tastharen die rond de ogen zitten.
vind het heel knap als ze de wimpers heeft kunnen afknippen, want die zijn bij een paard ongeveer 1 cm lang en kom je met de schaar eigenlijk niet eens bij.
die tastharen kunnen wel afgeknipt worden, doe ik zelf ook altijd.
enne, nog iets, het is haar, groeit wel weer aan (haar groeit ongeveer 1 cm per maand)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:52

Zou er niet zoveel problemen mee hebben als iemand die lange haren helemaal af zou knippen.
Maar aan de wimpers kom je gewoon niet, klaar.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:54

LiSSy schreef:
enne, nog iets, het is haar, groeit wel weer aan (haar groeit ongeveer 1 cm per maand)


Jij wil toch ook geen maand zonder wimpers zitten?
Dat paard ook niet lijkt me, al dat viezigheid in zijn oog, hij haalt het er heus niet voor het slapen gaan met een tissue uit.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:55

Als het over het veulen gaat in het profiel dan heeft hij toch vrij lange wimpers, iig voldoende om er een schaartje in te zetten. En alleen al het gedacht dat je met een schaar voor het oog van een veulen zit, wie weet wat er had kunnen gebeuren als dat veulen plotseling schrok

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:55

mijn moeder heeft wel meerdere maanden zonder wimpers gezeten... en mijn tante ook.
maar zoals ik al zei... je krijgt het volgens mij niet eens voor elkaar om de wimpers bij een veulen af te knippen zonder je ze een oog uitprikt... een klein kind al helemaal niet

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:58

Maar fijn vonden ze dat vast niet.
Het lijkt me ook een moeilijk klusje bij een veulen, maar met een vriendinnetje die het veulen bij t halster pakt, kan je met 1 knip klaar zijn.
En zoals kathleentje al zegt, het veulen heeft inderdaad ook wel lange wimpers, dus dat gaat ook weer gemakkelijker

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:01

Wimpers zijn juist zo mooi! Ons merrietje van 10 maanden heeft ook van die prachtige wapperwimpers waarmee ze iedereen meteen inpakt. Zonde!

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:01

heb net ff in het profiel gekeken en dit veulen heeft idd lange wimpers...
maar ja, ieder meiske dat ooit jong is geweest bij de paarden heeft wel eens wat doms gedaan... het komt allemaal wel weer goed en als je haar er goed op aanspreekt leert zij er ook wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:09

LiSSy schreef:
heb net ff in het profiel gekeken en dit veulen heeft idd lange wimpers...
maar ja, ieder meiske dat ooit jong is geweest bij de paarden heeft wel eens wat doms gedaan... het komt allemaal wel weer goed en als je haar er goed op aanspreekt leert zij er ook wel van.


Misschien klopten die maten niet, maar het was ook maar een voorstelling om te laten zien hoe erg je het ziet...

En die foto komt er vanavond aan, want ik mag eerder weg van mijn stage vandaag

En dat meiske heeft al meer grappen uitgehaald,dus ben het een beetje zat.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:12

tja, dat ze meer heeft uitgevroten kan ik niet ruiken Haha! als je haar werkelijk zo zat bent dan moet je haar gewoon vertellen dat ze niet meer mag komen

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:40

gyzmo"]
[quote="Chronos schreef:
Zo dat dingetje heeft lef zeg!!! Maar bij een veulen wat van de tast haren en zo !!! Ik haal het weg bij de oudste (15 jr en hij komt niet op de wei enzo... maar bij een veulen niet te filmen


Ik haal het zowiezo nooit weg. Ook in stal en de paddock kunnen ze tastharen gebruiken!
Alleen de baard knip ik weg, maar dat heeft geen functie imo
[/quote]

Dat heeft ook een functie hoor. Dat zijn zijn voelsprieten. Maar dat mens spoort echt niet. Waarom doet die eigenaar haar niet eruit. Stoom uit je oren

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:46

Naja...