Het huren van het weilandje kost haar op maandbasis 100 euro. Zij heeft 3 paarden die weidegang krijgen en zij stelde mij dus voor om s'ochtend (rond 10 uur) haar paarden in de weide te laten en s'middags (rond 3 uur) mijn paard en het paard van een andere pensionklant (en vriendin van mij). Het huren van de weide zou mij dan dus 20 euro per maand kosten maar omdat zij mijn paard dagelijks in de wei zou zetten vroeg zijzelf ook nog een bijdrage van 25 euro. In totaal moet ik dus 45 euro per maand gaan betalen voor deze weidegang. Vinden jullie dit een redelijk voorstel? Mijn vriend vond de bijdrage van 25 euro die zij vroeg wat aan de hoge kant. Met de 2 pension paarden die zij dan dagelijks in de weide zet haalt zij op 10 euro na het hele bedrag voor weidegang er mee uit.
Deze mogelijkheid loopt dan van april tot oktober, daarna moet de weide opknappen. Vinden jullie dit een redelijk voorstel qua kosten en is het redelijk dat haar paarden s'ochtend gaan en die van ons s'middags? (in de zomer moeten de paarden soms toch naar binnen door de hitte
) Ik ben benieuwd
.

Gisteravond heb ik het er nog eens over gehad met mijn stalgenootje (de medehuurder dus) Zij vond het dus een belachelijk voorstel en zij gaat het dus ook zeker niet doen. Als ik jullie reacties zo lees denk ik ook dat het eigenlijk niet helemaal fair is.... Die 20 euro voor het huren van het weilandje vind ik spotgoedkoop! Maar die 25 euro alleen voor het buitenzetten... Eigenlijk vind ik het uberhaupt al niet echt eerlijk aangezien ik dus volpension stal, (en betaal) hierbij zitten ook de kosten voor het binnen- en buitenzetten in de paddock. De weide is echter een ander verhaal en daar wil de staleigenaar verder niks mee te doen hebben...