paardesportdekking???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

paardesportdekking???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 17:01

Ik kreeg net het blaadje van de vereniging van waar ik lid ben..

Nu zag ik een regel WA-verzekering met paardensportdekking dat het verplicht was....

Hebben jullie dat ook?? had er namelijk nog nooit van gehoord...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:14

Ik heb er ook nog nooit van gehoord.

Ik ben WA verzekerd via het SRR (ruiterbewijs) en ik heb gewoon een WA-verzekering afgesloten. Maar iedereen is als het goed is WA verzekerd, via je ouders en als je uit huis bent moet je zelf even kijken of je WA verzekerd ben. En als je ouder dan 18 bent moet je even aan je ouders navragen of zij nakijken of jij dan ook nog meeverzekerd bent.
Het zou namelijk erg vervelend zijn als je niet verzekerd bent.Dat kan je heel veel geld gaan kosten als er wat gebeurd.

Maar van een een paardensportdekking heb ik nog nooit gehoord.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:19

als ik wedstrijdenrijd dekt mijn verzekering niet, maar volgens mij dekt dan de verzekering van de rijvereniging... Zou het toch eens moeten navragen bij de rijvereniging...

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 18:20

WA verzekerd ben ik zoiezo..... Maar van deze dekking had ik verder dus ook nog niet gehoord..

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 21:28

niemand dus enig idee???

Dan vraag ik het binnenkort wel in mijn eigen les...

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:25

Als jebij een ruitersportcentrum (manege, pensionstal, wedstrijdstal o.i.d.) rijdt kun je (moet zelfs geloof ik) een ruiterpaspoort aanvragen. Kost ongeveer een tientje per jaar. Daar zit ook een verzekering aan gekoppeld.

Op www.ruiterpaspoort.nl staat: "Dit heeft geleid tot het koppelen van een collectieve ongevallenverzekering en een collectieve aansprakelijkheidsverzekering die indirect gekoppeld is aan het ruiterpaspoort. Dit betekent dat iedereen die houder is van een ruiterpaspoort direct gebruik kan maken van deze verzekeringen. "