Even het achtergrond-verhaal.
Rena staat op een kleine stalling bij mensen thuis.
Daar zijn 5 stalletjes , daarin 4 merries en de zoon van 1 van hen.
Mamma en zoon zijn beide KWPN-ers en van de staleigenaren zelf.
3 andere merries zijn Rena en die van de andere 2 pensionklanten bij ons.
Ook is er nog een Shet-merrie.
De KWPN-zoon is dus de enige kerel in het clubbie , en wordt bijna 3.
Toen Rena hier op stal kwam ging alles samen de wei in , leuk klein kuddetje. Na een tijdje begon de zoon dekneigingen te krijgen en werd dus maandenlang apart gehouden.
Hengst is een half jaartje geleden gecastreerd en staat sinds een paar maanden weer tussen de meiden.
Is een schatje op zich , wel een kleuterende kerel natuurlijk , maar echt een zachtaardig ei met die meiden op zich. Schonk er niet echt bijzonder aandacht aan en totaal geen hengst-neigingen naar de dames.
Daarom was het ook zo
toen mijn stalgenoten van de week ineens vertelden dat hij in een uurtje tijd al 6 x bovenop Rena was gesprongen waarvan 5 x vol erin 
Het is dat hun het gezien hebben , anders had ik dat echt niet verwacht..
stalbaas ook niet.
Maarja , dit kunnen we dus niet hebben , ik wil niet dat die grote lummel constant bovenop Rena zit
Wat is nu de oplossing ?
Niet leuk => Rena moet apart.....
Eerst was de bedoeling dat HIJ apart zou gaan , maar omdat hij niet betrapt is op het dekken van de andere dames , staan die er nu gewoon weer bij..... dus blijft Rena eigenlijk alleen over.
Nu is er dus een 2-deling in de kudde en dat is , zacht gezegd , behoorlijk klote
Het gaat dus puur tussen Rena en hem , ze willen elkaar te graag.
Die van mij is altijd erg hengstig en hijkomt daar maar wat graag aan tegemoet... 1 van de andere dames staat over 'n kop te piesen zowat maar die moettie niet
Is er niet een slimmigheidje wat ik kan doen , waardoor die 2 elkaar niet meer willen ?
Het moet gewoon onaantrekkelijk worden voor ze.
Ik zit al te denken in de richting van *auw* als hij erop springt , of een vieze lucht ofzo waardoor hij /zij spontaan geen zin meer heeft , staart vastbinden kan ook niet want dan kan ze niet meer poepen

Misschien iets voeren waardoor ze niet gedekt wil worden..
Of iets waardoor hij niet wil dekken....
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat hij er niet meer op wil / kan klimmen

Iemand een geniaal simpel idee ?

als die van jou. Als ze geen zin had, liet ze dat ook duidelijk merken. Die hebben we gelukkig nooit apart hoeven zetten. Maar ik begrijp dat Rena zichzelf behoorlijk loopt op te dringen bij die ruin en dat die daar maar wat graag 'misbruik' van maakt? Tja, dan zou ik ze toch zoveel mogelijk apart houden. Misschien idd zoals Smurf zegt, met één van die merries of de Shet erbij, zodat ze toch niet alleen staat?
. Ze hebben allebei geen ijzers, dan kan het ook geen kwaad volgens mij
.