Maar gister was ik met mijn paard in de wei haar waterbak aan het schoonmaken. Aan de andere kant van de wei staat er ook een, ik liep er dus heen en ze kwam me (bijna piepend/schreeuwend) achterna lopen.
Toen ik weer van de ene bak weg liep naar de andere, maakte ze weer zo'n raar geluid en schudde met der kop en begon van die bokkensprongen te maken. Ik dacht: leuk, eens kijken of ze me achterna loopt in de wei....
Maar toen ik naar het midden liep kwam ze (meer aangestormd dan lopend) mij achterna, ik werd toch wel bang en liep gauw onder het stroomdraad door naar de andere kant
.Nou is mijn vraag: ik lees dat veel mensen hier met hun paard spelen door ze achter hun aan te laten lopen/rennen. Maar is dit wel verantwoord, hoe weet ik dat ze me niet wil aanvallen???
Dat lijkt er namelijk op, als ze op je af komt stormen, ze heeft dan wel niet haar oren ofzo in de nek, maar vond het wel griezelig...
Is dit normaal??
Hij heeft me nog nooit geraakt en staat altijd optijd stil
!! En ik kan me voorstellen als je 600 kilo op je af ziet stormen dat je dan niet zeker weet of het spelen is.
. 
Soms als ik hem niet rij dan maak ik er ook een spelletje van. Dan volgt ie me en jaag ik hem soms weg hoe vaker ik hem weg jaag hoe leuker hij het vindt. Lekker ff gek doen om me heen beetje bokken , beetje gillen om vervolgens weer naar me toe te komen stukje lopen en weer weg jagen