na verzorgpaard je spullen meenemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

na afloop verzorg/bijrijdperiode je spullen achterlaten?

ja
8 (10%)
de eigenaar mag het voor een zachte prijs overkopen
2 (2%)
nee, ik neem het allemaal mee
63 (79%)
ik koop zelf geen spullen voor een verzorg/bijrijdpaard
6 (7%)

Totaal aantal stemmen: 79


gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:23

Het ligt eraan. Ik ben altijd in de gelukkige positie geweest een eigen paard te hebben dus met verzorg beesten geen last.
Het ligt eraan hoe de verstandhouding is tussen jou en de eigenaar en op wat voor manier je weggaat.
Bij mij op stal staat iemand en die heeft een verzorger erbij. De verzorgster hoeft bijna niets te betalen ervoor en in ruil daarvoor koopt ze af en toe spulletjes. Een longeersingel of een potje hoefcreme. Ook omdat de eigenaresse zelf weinig geld heeft. Haar ouders betalen de stalling elke maand en de rest moet ze zelf betalen....


Ik zou het laten afhangen van de manier waarop je altijd met de eigenaren bent om gegaan en op wat voor manier je stopt met het paard.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:24

hmmm ik heb ongeveer een half jaar denk ik (weet het echt niet hoor) een verzorg shet-je gehad....
ze had alles eigenlijk al maar ik heb toch een paard dingentje gekocht voor d'r zoals een nieuw zadeldekje een mooi halster en halstertouw wat nieuwe borstels zulk soort dingetjes...en toen ik een eigen paard kreeg en dus stopte met die kleine heb ik alles gewoon daar gelaten, het enige wat ik mee heb genomen is mijn eigen cap, want als ik al met zweep reed leende ik die van daar.....
Ik heb de rest niet daar gelaten omdat mijn pony het niet zou passen want dat is niet het geval hoor, mijn pony heeft pony maat en dat had die shet namelijk ook (jaja beetje vreemd maar wel waar haha)
Ik had gewoon zoiets van hmmm dat heb ik voor haar gekocht, waarom zou ik het mee nemen? dus heb het lekker daar gelaten!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:46

Mijn bijrijdster nam in het begin altijd zelf haar spullen mee terwijl ze van de mijne gebruik kon maken. Ze vraagt ook wel eens of ze iets voor Rona mag kopen, een halster ofzo een nieuw. Dan vertel ik haar altijd dat ze het zelf moet weten maar dat het voor mij nit hoeft. En als ze het koopt moet ze het wel weer meenemen want als het dan kwijt raakt heb ik het tenminste niet gedaan. Haha!
Ik vind dus dat je je spullen gewoon weer mee moet nemen en niet moet achterlaten als jij ze betaald hebt.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:48

meenemen die handel !!
Ik heb er voor betaald dus het is van mij!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:31

ik verzorg nu 3 jaar 4 shetjes, en daar was dus helemala niks, alleen een oud zadel wat uit elkaar viel.. daar hebben we nu dus echt alles voor.. van borstels tot zadels, dekens, hoofdstellen, en echt alle troep die ik ook zou hebben als ik een eigen paard heb.
nu ben ik niet van plan ooit te gaan stoppen met ze, want die vent wil ze toch ooit wel verkopen dus neem ik ze mee Haha! maar al zou ik ooit weggaan daar, dan zou ik echt wel alles meenemen!! je hebt er inderdaad voor betaald en het is van jou..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:46

Ik neem het meeste denk ik wel mee als ik zou stoppen. Ik heb ze immers zelf betaald. Ik heb overigens best veel gekocht voor de pony's... En wie weet kan ik ze ooit zelf nog gebruiken als ik een eigen paard koop

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:48

het meeste zal ik wel weer meenemen maar er zijn dingen die ik ook wel daar zal laten.
De dingen die ik koop omdat ik ze wil hebben neem ik weer mee (halsters, dekjes, hoofdstellen ed) maar dingen die ik koop voor het paard zelf, dus niet omdat ik ze wil of voor de eigenaar, zal ik laten liggen (longeerlijn, singel, impel dekje, simpel halster, oude borstels etc.)
Maar het zal ook aan de eigenaar zelf liggen, als het een kreng is neem ik gewoon alles weer mee Tong uitsteken , maar de eigenaar van Gaia is heel aardig, dus mocht ik ooit stoppen zal ik best veel spullen achterlaten Lachen .

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:52

ik kocht altijd veel spullen voor mijn verzorgpony's
en ik liet weleens wat achter zoals halsters en een paar borstels ofzo
maar verders nam ik altijd alles mee

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:04

Ik heb ook mn eigen spullen voor mn bijrijdpaard. kan zo een eigen paard aanschaffen. Knipoog Als ik hier weg ga, neem ik ook alles weer mee.
Heb al eerder een bijrijdpaard gehad en was erg blij dat ik nog spullen had liggen voor de volgende. Ik had al dingen verkocht, dus sommige spullen moest ik weer opnieuw aanschaffen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:07

Ik zou ze gewoon meenemen, tenzij ik er toch niks meer mee kan, dan zou ik ze achter laten....

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:15

ik heb gestemt op meenemen maar kleine dingetjes mag ze wel hebben!
zoals mijn martingaal ofzo maar mn zweetdeken, sjabrakken ed. neem ik echt wel mee Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:18

Ik zou het heel raar vinden als Fleurtjes verzorgster haar spullen mee zou nemen als ze ermee stopt. Dingen die ik mag lenen krijgt ze uiteraard terug, maar de dingen die ze voor Fleur koopt zijn voor Fleur, en niet voor ons Lachen
Uiteraard heb ik wel een heel andere relatie met mijn bijrijdster dan jij met de boer.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 01:42

Het hangt dan ook wel weer van de boer af. Als hij de spullen toch niet gebruikt, kun je het net zo goed meenemen.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 02:01

Ik heb alles spullen die mijn bijrijdpaard heeft zelf gekocht, inclusief 2 zadels. De eigenaar heeft zelf wel een zadel en een hoofdstel voor hem maar die vindt ik niet lekker rijden.
Ik ben de enige die iets met het paard doet, de eigenaar voert en mest voor mij. Verder heb ik totale vrijheid.
Ik hoef hier verder niets voor te betalen en vindt het wel prettig dat alle spullen van mijzelf zijn. Als er dan iets kapot gaat sloop ik tenminste niet iets van een ander.
En als ik hier ooit wegga dan neem ik mijn hele kist met mijn hebben en houden weer mee.......

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:31

Iedereen verklaarde mij ook voor gek dat ik allemaal spullen kocht voor mijn verzorgpony; verschillende poeders, dekens, heb zelfs een keer een zak biks gekocht, omdat ik vondt dat ze te weinig kreeg en ik veel met haar reed.
Maar het was mijn bedoeling om haar te kopen, dus dan werdt het al wat logischer.
Uiteindelijk werdt het haar broertje die ik kocht en die heeft dezelfde maat dus dat scheelt Haha!

Ik weet iniedergeval dat Margot het vanwege mij heel goed had en ik hoop nog steeds.
Margot I miss you Verdrietig

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:23

Ligt er inderdaad aan wat voor spullen het zijn.

Dingen als dekens die ik voor hem gekocht heb mag Nico houden (dus niet voor de eigenaresse maar voor Nico Tong uitsteken ), kan moeilijk zn dekens eraf rukken als ik in de winter stop Haha!
Sjabrakken neem ik denk ik ook mee, hij heeft er zelf ook genoeg van zichzelf dus dat is geen probleem. En verder flesjes en potjes spul mag 'ie ook houden. En dingen zoals bitstukjes/bit ed.
Ook heb ik een halster daar liggen, die neem ik denk ik ook mee. Maar zn eigenaresse heeft ook 2 halsters voor hem dus die mist ze niet Knipoog Als ie verder geen halsters zou hebben had hij hem natuurlijk mogen houden

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:00

Het hangt er inderdaad een beetje van af of je die spullen hebt gekocht voor jezelf omdat je het zelf wilde hebben of hebt gegeven aan het paard.

Zo kreeg ik ooit een leuk zadeldekje cadeau als dank voor het rijden op mijn paard maar verdween het zadeldekje weer toen verzorgster vertrok. Daar lag ik niet wakker van maar leuk is het ook niet.

Waar ik wel helemaal kregel van werd waren kinderen die met de noorderzon vertrokken met achterlating van spullen. Dat leg je een hele tijd apart (ik tenminste wel) maar na zo'n driekwart jaar kom je dat dan weer eens tegen en verdwijnen borstels in de verschillende poetskisten terwijl het potje vet maar opgebruikt wordt. En dan, na een jaar, komen ze hun spullen opeisen die ze dan ook onmiddelijk willen hebben. Er was er zelfs een die beweerde dat ik haar laarzen had gepikt want die had ze volgens zeggen laten staan. Daar kan ik dus niet tegen. Als je het meeneemt dan neem je het mee maar na een jaar nog eens komen aanzetten en dan verwachten dat het keurig voor je bewaard is gebleven, dat is een beetje zot.