Het is een merrie van bijna 8 of 9 jaar, ongeveer 1.60m, maar vermoedelijk een te grote pony ipv een klein gebleven paard. Ze heeft een aalstreep, zebrastrepen op haar benen, een een wit voetje en een klein kolletje. Haar hoofd is wat groot en ze heeft een vrij ruime borstkas en stevige nek, maar in verhouding een iel kontje. Ze is op het moment een beetje te dik. Ze heeft behoorlijk ruime gangen, maar niet zulke goeie achterbenen, die staan ook wat naar binnen gedraait. Het is kwa karakter een echte merrie, een beetje eenkennig en afstandelijk. Ik heb zelf wel een vermoeden van een helft van de kruising, maar ben benieuwd wat jullie zeggen.
Ze is als 3 of 4 jarige in september 1998 of 1999 bij Jan Dolfing in Vries gekocht, daar is ze eerst ingereden en heeft ze die zomer in de ponykampen meegelopen. Als iemand info heeft over haar eerste levensjaren hoor ik dat natuurlijk ook graag!

--> maar ja blijft toch altijd wel een gok dus
...

Op een pensionstal bij ons verderop staat een paard waar zij verschrikkelijk veel op lijkt, qua exterieur en zelfs de kleur en aftekeningen zijn praktisch gelijk! De hoofden zijn echt hetzelfde! Dit paard is alleen een ruin, hij is een kruising (ja hoe verzin je het) tussen een KWPN'er en een russisch koudbloed. Ik denk dat de jouwe ook iets Pools/Russisch heeft.