Ik heb een 6 jarige KWPN hengst van 1.56m hoog.
Hij heeft tot zijn tweede in de hengsten wei gestaan met een groep fjorden jaarling hengsten.
Daarvoor is hij afgespeend bij een merrie veulen in 1 box, ze waren even oud.
Dat merrie veulen probeerde hij op het laatst wel te dekken, maar toen hij in de hengsten wei kwam, was hij echt het buitenbeentje, hij liep er maar achteraan
Nu is hij dus 6 jaar oud, en heeft sinds oktober ataxie door artrose in zijn hals, hij wordt hiervoor behandeld en hij voelt zich super, zo ziet het er tenminste uit.
Ik weet niet of hij ooit nog bruikbaar wordt voor de sport, maar castreren is geen optie, dat wil degene die hem behandeld niet en ik ook liever niet.
Ik ben dus op zoek naar een vriendje voor hem, omdat hij nu toch vaak alleen in de bak staat
en ook voor straks in de wei, want ik mag hem alleen longeren tot nu toe.Ik weet alleen niet of het goed zal gaan als ik een shetland ruin bij hem zet, omdat sommige ook al zeiden dat dat beestje dan precies de trappen opvangt met zijn hoofd tijdens het spelen enzo, vanwege het hoogte verschil.
Mijn paard is erg druk met zijn voorbenen, daar slaat hij weleens speels mee
en dat is al meer dan eens gebeurd op onze honden en een schaap...Ik wil graag wat reacties horen, wat meer meningen.
Kan ik anders beter een A-welsh erbij zetten qua hoogte, karakter en speelsigheid???
Probleem is dat ik geen tijd heb om nog een pony te trainen, ik heb al drie lieve paarden waar ik druk mee ben, dus een shet leek me wel praktisch, die hoeven niet bereden te worden (wel borstelen enzo natuurlijk).
Wat moet ik nou doen???????