Aanschafprijs zadelmak paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:45

Chronos schreef:
De hengsten die niet goedgekeurd worden van de Meneer om de hoek kun je vaak wel een heel stuk goedkoper krijgen... en als er de potentie in zit als dekhengst dan koopt van de lageweg ze wel. Dus er blijft bij de hengstenkeuringen genoeg over aan goede paarden voor een redelijke prijs.


Meneer van de hoek brengt die beesten zelf nooit voor, die laat ze voorbrengen en vergeet niet de training vooraf aan de HK. Die dieren staan meestal al een tijdje bij de voorbrengers op stal.
Dus MEneer van de hoek heeft advies genoeg gekregen om te weten of ie een duurder paard heeft staan ja of nee!

En dan nog hebben ze fantasieprijzen in hun hoofd.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:47

Sorry Pipo ik ben het niet met je eens en ik heb genoeg van die hengsten cq ruinen in de hand gehad en de prijzen vallen dan echt heel erg mee. En ook al staan die hengsten bij dees of geen de naam op het papier dat telt en het is voor dees of geen gewoon zakken vullen om een hengst voor de Meneer van de hoek op stal te hebben staan terwijl ze gewoon weten dat hij niet goedgekeurd gaat worden.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:01

Bij ons liggen de prijzen van beleerde paarden zo rond de € 4000 en bij betere papieren/paarden hoger. Ik maak ze op 'bestelling' zadelmak en dan komen er enkele honderden euro's bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:51

Chronos schreef:
Sorry Pipo ik ben het niet met je eens en ik heb genoeg van die hengsten cq ruinen in de hand gehad en de prijzen vallen dan echt heel erg mee. En ook al staan die hengsten bij dees of geen de naam op het papier dat telt en het is voor dees of geen gewoon zakken vullen om een hengst voor de Meneer van de hoek op stal te hebben staan terwijl ze gewoon weten dat hij niet goedgekeurd gaat worden.



Dat zullen de prijzen zijn van de kwalitatief echt mindere beesten. Daar lopen er bijzonder veel van rond in de eerste bezichtiging. De beesten met kwaliteit worden daar er gelijk uitgepikt en kosten dan de hoofdprijs.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:52

Alleen al om het geld ga ik lekker wat veulens fokken met goede hengsten en daar selecteer ik mijn toppertje uit
Goed, dat kost ook wel knaken tot ie 3 is maar je hebt hem wel helemaal zelf gefokt. En als ik dan wat potentiele "leukerds" fok dan strijk ik ook nog een leuk sommetje op OK dan! Hoop ik dan *LOL* Verward

Maaruh Fitz, ik heb over 2 maanden misschien nog wel een leuk Jet Set veulen uit een Belisar merrie (ster). Als het een hengstje is mag ie weg Ach gut Bloos Haha!

Maar even een reel antwoord op je vraag; ik zit zeker te denken aan een prijs tussen 10 en 20 duizend euro.
Ik heb een springgefokte hengst van 5 die M1 loopt en daar heb ik een bod op gehad van 15.000 euro. Echte bijzondere gangen zitten er dan nog niet eens op maar hij viel blijkbaar op door de makkelijke en soepele manier van bewegen... kan dus ook Tong uitsteken

Succes ermee!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:20

Ik ken wel mensen die dit jar van de HK hebben weggekocht.
Die hebben al voor de 1e bez. een prijs afgesproken en ik weet zeker dat die mensen niet meer als 10-12 er voor neer zouden tellen.

Als je gaat kijken op een stal waar bijv. Fitz nu staat en ze het stempel "Geschikt voor het hogere werk" hebben, dan ga je eerder richting de 20.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:47

Prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken bij de beesten die voor de HK is geweest. De meeste mensen bieden ze al aan omdat ze denken een beter paard te hebben. Daarnaast betaal je ook nogeens voor het mooie plaatje. Een paard met dezelfde kwaliteiten kan je door het land heen voor een duizendje of 4 a 5 kopen.

Ik ken ook wat mensen die bij de HK hebben weggekocht, gingen er ook wat voor rond de 8000 euro weg.

De goede beesten koop je daar niet. Egbert Schep en consorten heeft ze allang gespot en allang geboden.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 21:29

De HK ga ik niet afwachten, dan zijn we zo al weer 3/4 jaar verder.
Als ik een jong paard wil is het toch op redelijk korte termijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:07

Fitzroy schreef:
De HK ga ik niet afwachten, dan zijn we zo al weer 3/4 jaar verder.
Als ik een jong paard wil is het toch op redelijk korte termijn.


Valt mee hoor, in oktober/november zullen de hengsten zich weer moeten presenteren.

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:16

Ik kan je eigenlijk geen goed antwoord geven. Ik vind het allemaal zo relatief, het is maar net wat de gek ervoor geeft. Soms heb ik wel eens het idee dat "men" verwacht een goed paard te hebben als de prijs maar hoog genoeg is. Niet dus, nou ja, niet altijd. Voorbeeld:
Meisje bij mij op stal was op zoek naar een leuk leerpaard, 6-10 jaar oud, geklasseerd L/M-niveau, allround. Ga eens kijken op internet, zit je al vaak rond de 4 a 5.000 euro. Waar komt ze mee thuis? Een 10 jarige ruin, voldoet aan alle voorwaarden. Prijs? 1.600 euro. Dat bedoel ik dus.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:07

Misschien had dit paard meer kwaliteiten en trok dat haar aan, en heeft ze hem daarom gekocht?
Zelf zou ik geen (10 jarig) paard kopen voor die prijs, puur omdat ik het niet heb Lachen

edit: foutje! ik las: 16.000 euro Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lydiia op 19-03-04 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:13

Charmaine schreef:
Een 10 jarige ruin, voldoet aan alle voorwaarden. Prijs? 1.600 euro. Dat bedoel ik dus.


Het is maar wat de voorwaarden zijn. Een 10 jarige die gezond is en op M niveau gereden is normaal meer waard.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:29

sarabande"]
[quote="Charmaine schreef:
Een 10 jarige ruin, voldoet aan alle voorwaarden. Prijs? 1.600 euro. Dat bedoel ik dus.


Het is maar wat de voorwaarden zijn. Een 10 jarige die gezond is en op M niveau gereden is normaal meer waard.
[/quote]

ik heb een (springgefokte Knipoog ) 11 jarige ruin, gaan nu Z1 starten en heb er vorig jaar een bod voor gehad waar je mond spontaan van openvalt, 4x de prijs die ik betaalde toen hij als 6 jarige M1 liep!
dus een gezonde 10 jarige die M loopt is echt wel meer waard dan 1600,- dus dan hebben die mensen geluk gehad of zijn opgelicht en komen ze binnenkort achter zn echte leeftijd, of achter een bepaald gebrek....


Ik heb het met mn instructeur(handelt en fokt ook) en met de eigenaar van een springstal hier en met mensen die oa bij Zangersheide etc heben gewerkt, weleens over het kopen en het zoeken van een jong goed talentvol paard.

allemaal zeiden ze dat je beter een 2 jarige kan kopen die erg goed kan bewegen of een 3 jargie niet zadelmakke
zodra ze 3 zijn, kan je er mee aan de slag en worden ze alweer wat duurder, en zodra ze zadelmak zijn en zeker als ze onder t zadel alles leuk oppakken en leuk gaan lopen, schiet de prijs erg omhoog.
zelf zadelmak (laten) maken ben je altijd nog goedkoper uit dan wanneer je een goede koopt die al zadelmak is.

of, als je de leeftijdsgrens wat naar boven wil verleggen, een springpaard dat net niet goed genoeg is voor het grote internationale werk, sommige daarvan die kunnen echt geweldig bewegen en zullen zeker vooraan meelopen op de dressuurwedstrijden, maar zijn lang niet zo duur als wanneer ze dressuurgefokt waren en t zelfde zouden lopen!
die springruiters die ze niet goed genoeg vinden voor het hogere springen, willen er dan vanaf, en daardor ligt die prijs wat lager, terwijl je dan toch een heel goed paard hebt.

uiteindelijk kwam er uit dan je tussen de 10.000 en 15.000 euro zeker iets heel erg goed bewegends kan kopen
peroonlijk zou ik ook niet meer uit willen geven, zou dan veel te bang zijn als ik een keer in t bos ga crossen of als ze doen gek in de wei hier, dat t paard een blessure oploopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:34

Een beetje hengstenhouder houdt zelf al heel goed in de gaten wat er aangeboden wordt aan merriemateriaal. Als hij daar verwachtingen van heeft is het veulen vaak al voor de helft verkocht aan die hengstenhouder. De echt goede paarden vind je dus echt niet specifiek in het noorden van het land. Misschien dat dat voor de oorlog nog zo was Haha!
Voor een goed paard met capaciteiten zit je al snel op de 20.000 E De vraag is hoe goed een goed paard voor jou moet zijn want dat maakt heel wat uit in de prijs. Maar tel minimaal op een 10.000 E

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:31

Reken maar op 10 a 15duizend euro.