Wie heeft ervaring met kunststof weidepalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AstridJ

Wie heeft ervaring met kunststof weidepalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:53

Ik moet een nieuw stukje wei/paddock afzetten en dacht aan kunststofpalen ivm duurzaamheid. Ik heb verder gewoon houten palen staan maar een van de pony's vind het erg leuk om hier af en toe aan te knabbelen en het kan hier in de winter op sommige plekken erg nat worden en dan rotten de palen in de grond. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met kunststofpalen, of is er nog een ander alternatief?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:16

Ik ben fan van T-posts. Makkelijk te plaatsen, makkelijk om extra isolatoren aan te bevestigen en heel duurzaam.
Alleen niet zo mooi, als je houten palen gewend bent.

DubbelFun

Re: Wie heeft ervaring met kunststof weidepalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:36

Ik heb op een stuk hoge/massieve vierkante kunststof palen staan. Die staan er onderhand al 20 jaar en doen het nog prima. Door de lengte zijn ze bovenaan wel iets krom getrokken, misschien doordat het draad erg strak gespannen is.
De rest van de houten palen is na 10 jaar wegens rot vervangen door een metalen palen-met-gaas hekwerk.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:44

Ik moet geen houten palen meer hebben. Heel tevreden met mijn kunststofpalen :j Staan er nu 7 jaar en waar mijn houten omheining na die periode al begon af te takelen (heel natte weide hier), zien deze er nog uit als nieuw, nergens scheefgezakt oid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:18

Ik heb al jaren kunststofpalen van Romoga. Is een groothandel, maar verkoopt wel aan particulieren, alleen moet je dan wel volle pallets afnemen. Is qua prijs echt aantrekkelijk (let wel op, prijzen op de website zijn ex BTW!).
Ik heb zowel vierkante, ronde, als ronde met stalen kern (om als hoekpaal te gebruiken). De oudste staan ondertussen al bijna 10 jaar. Grote voordeel: als je er eens eentje met de trekker een zetje geeft, veren ze gewoon mee. Naast dat ze uiteraard niet afrotten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:52

Ik heb er wel naar gekeken maar uiteindelijk toch voor houten palen gekozen met 20 jaar garantie (ook op rot). Was toch best wat goedkoper