juval schreef:een zak basisbrok kost ongeveer 15 euro en daar zit 20 kg in, dus als je het paard ongeveer 1 kg per dag voert kom je net net uit met een zak. Dus ik denk zo'n 20 a 25 euro per maand aan krachtvoer als je de shet voor het idee ook een klein handje geeft.
maar er zijn zoveel verschillende soorten en prijzen voer dat dat heel veel kan verschillen.
Prijzen van hooi of vlas weet ik zo niet.
Denk er ook aan dat je de mest waarschijnlijk moet afvoeren, dat kan ook kosten geven.
Dat is erg weinig. Klinkt als voor een pony?
Hier per maand:
Paard 1: 1m47, senior, gemiddeld 3x intensief dressuur en 2x licht werk of wandelen oer week ==> 2 zakken a ~27 euro per zak en 0,5 zak aan 30 euro per zak + supplementen voor ~70 euro per maand
Paard 2: 1m62, gemiddeld 3-4x intensief gereden en wedstrijden op laag niveau ==> 3 kg krachtvoer per dag, ken de exacte prijzen niet meer maar zijn ook van die zakken van >20 euro per zak dus >100 euro per maand. Eveneens supplementen voor ~70 euro per maand.
Paard 3: 1m44, senior koudbloed op pensioen: 1,5 zak all in soup per maand a 14 euro per zak + vitaminekoeken voor ongeveer 20 euro
Paard 4: senior 1m55 op pensioen: beetje wortel en vitaminekoek, ongeveer 20 euro
Paard 5: senior 1m70 met gewichtsproblemen: 5 scheppen per dag, 14 euro per 20 kg. Supplementen voor ~30-50 euro per maand.
Paard 6: senior 1m60, 2x per week recreatief bereden en tandproblemen: 2 scheppen per dag slobber en een schep muesli, voor ongeveer een 60 euro per maand.
‘T hangt van het paard af maar ik zou toch zeker een 50 euro rekenen zonder supplementen.