Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Celebi schreef:Mijn eerste ingevingen zijn:
- Grote springschoenen die echt goed de ijzers bedekken
- Dresuurmatig aan de slag om zijn beenzetting in elk tempo te verbeteren
- Balkjes training om het tillen van de voeten te stimuleren en bewustzijn van benen te vergroten
- Andere smid overwegen om te kijken of dat verschil maakt
- Een goede voedingsanalyse laten doen om te zien of je ergens onbewust tekorten van voert
- Hoeven regelmatig onder water zetten en invetten met Duo Hoef om soepelheid te vergroten
- Versteviging aanbrengen bij de nagelgaten (Keralit)
JoSav schreef:Hoe is zijn bloedbeeld? Heeft hij tekorten? Wat is de kwaliteit van het ruwvoer? Met training zou je inderdaad misschien ook nog wat winst kunnen halen.
Verder een second opinion van een andere smid?
Plakijzers? Plakschoenen? Bespreek deze opties met een smid die daar ervaring mee heeft. Soms is anders nagelen of ander type ijzer ook een optie.
Ik heb mijn merrie na jaren ijzers toch blootsvoets gekregen dankzij plakschoenen. Informeer daar eens naar. Ik was er erg tevreden over maar niet elke bekapper heeft er ervaring mee.
Celebi schreef:Mijn eerste ingevingen zijn:
- Grote springschoenen die echt goed de ijzers bedekken
- Dresuurmatig aan de slag om zijn beenzetting in elk tempo te verbeteren
- Balkjes training om het tillen van de voeten te stimuleren en bewustzijn van benen te vergroten
- Andere smid overwegen om te kijken of dat verschil maakt
- Een goede voedingsanalyse laten doen om te zien of je ergens onbewust tekorten van voert
- Hoeven regelmatig onder water zetten en invetten met Duo Hoef om soepelheid te vergroten
- Versteviging aanbrengen bij de nagelgaten (Keralit)
Paddington10 schreef:Hoe ben jij dat traject ingegaan met plakschoenen? Mijn smid zegt nee, maar hoe zit dat?
Kan je ermee de weg op? Trappen ze ze ervanaf?
Kabayo schreef:Klinkt alsof je smid er te grote ijzers onder slaat of dat de takken te ver uitsteken
Ik zou inderdaad een andere smid proberen
Citaat:Springschoenen maat xxl heeft ie,