(Te) droge mest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

(Te) droge mest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:59

Het valt me de laatste dagen op dat mijn paard droge mest heeft, d.w.z droger dan normaal. De mestballen vallen vrij makkelijk uiteen zodra ze op de grond raken terwijl ik normaal gesproken een mestbal zo de mestboy in kan laten ‘rollen’. Is dit reden tot zorg? Hij mest gewoon makkelijk, er is niks in z’n management veranderd. Moet ik iets aanpassen?

Celebi

Re: (Te) droge mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:37

Minder gedronken misschien?

De mijne had dit heel erg op droog stengelig graszaad hooi trouwens.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:44

Het hooi is heel droog en grofstengelig op het moment, het wisselt per batch maar ik merk eigenlijk nooit wat aan z’n mest als er een nieuwe batch hooi is. Dat mogelijk minder drinken leek mij ook een optie dus ik heb in z’n uitloop weer een waterton neergezet, hij drinkt daar liever uit dan uit z’n automatische bak. Ging het bij jou paard gewoon weer over? Of heb je iets anders gedaan?
Ik heb ook een beetje voordroog door z’n hooi gemengd, kijken of dat verschil maakt. Over een paar weken gaan ze de wei weer op dat zal ook schelen

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

De volledige periode op die stal met dat grof stengelige hooi had hij die mest. Binnen een paar dagen na verhuizing en terug op voordroog en het was weer normaal. Hij dronk wel altijd voldoende.

De mest was trouwens niet alleen heel droog, maar ook geel toentertijd en bijna alle paarden op dat hooi hadden dat toen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Vallen de mestballen uit elkaar of valt de hoop mest uit elkaar in ballen? Dat laatste is heel normaal. Het eerste herken ik niet.