Plek voor shetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetjes91

Plek voor shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:51

Wat ik mij afvraag waarom is het zo ontzettend moeilijk om een plekje te vinden voor shetlanders in de provincie Groningen. Ik ben al zoveel plekken bij langs geweest tussen winschoten en delfzijl maar geen plek voor shetlanders. Dan probeer je te zoeken naar een stukje in eigen beheer nou dat is nog lastiger geloof ik. Iemand tips?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

Het waarom is simpel, shetlanders vragen een andere omheining. Ze lopen zo onder een omheining door die op paarden-hoogte staat. En eerlijk zelfs met aanpassingen zijn het meestal de shets die uitbreken met dank aan de dikke manen voelen ze de stroom veel minder. En das gedoe voor de pensionhouder.

En als 2e is dat ze hetzelfde werk geven als grote paarden en veel stallen dus geen pony-korting meer geven, veel shet eigenaren vinden het dan te duur, maar mogelijk geldt dat niet voor jou.

Heb je al geprobeerd om via fb groepen te zoeken? Misschien dat dat werkt?
Laatst bijgewerkt door troi op Vandaag, 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

Ik woonde in Zuid Holland, maar daar was het ook erg lastig om iets te vinden. De laatste pensionstal waar ik stond had 1 paddock die shetten proof was. Ik denk dat veel pension stallen niet de aanpassingen willen doen die nodig zijn voor shetten, omdat dat kosten met zich mee brengt. En de meeste shetten eigenaren willen niet even veel betalen als voor een groot paard (ik ook niet hoor).
Ik heb ze nu aan huis en eerlijk is eerlijk, het zijn altijd de shetten die uitbreken en op plaatsen staan waar ik ze niet wil hebben

Edit: grotendeels hetzelfde antwoord als troi dus :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:18

TinkerTreas schreef:
Edit: grotendeels hetzelfde antwoord als troi dus :D

*D

Kabayo

Re: Plek voor shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:08

Shetlanders staan inderdaad bekend om het uitbreken
En kunnen vaak niet in (dik) gras ivm kans op hoefbevangenheid. Dus ze kunnen meestal niet mee in een bestaande groep in de weide