Hoeveel betalen voor vakantie oppas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Hoeveel betalen voor vakantie oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-26 15:59

Ik zit met het volgende, voor mijn werk ben ik regelmatig op wedstrijd voor +- 7 dagen.
In die tijd zoek ik een verzorger die mijn paarden binnen/buiten zet, 2 stallen mest (1 op gehakseld stro, de andere mest in de uitloop op zand) en hooinetten ophangt. Iemand die het leuk vind mag ook longeren. Rijden is geen optie.

Het is geen zwaar werk, hooinetten is enkel ophangen (ik vul ze vantevoren), muesli staat klaar in bakjes.
's morgens doe ik enkel de deuren open. +- 5 minuten werk.
's avonds is iets meer werk met hooinet ophangen, muesli voeren en mesten. +- halfuur werk
De ene keer is het alleen de pony, de andere keer is het de pony en mijn wedstrijdpaard.
Ze mogen langer blijven om te poetsen, vertroetelen etc.

Ik zoek iemand die 18+ is gezien het best een verantwoordelijkheid is.
Wat zouden jullie betalen voor deze situatie of wat zouden jullie verwachten?
Een bedrag per week of per dag?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 16:07

Ik zou ook de reistijd meenemen. Als iemand al 15 min moet rijden is dat ook kostbaar. Zeker met de benzineprijzen.

Ik zou voor “een buurmeisje” 15-20 euro per dag doen. Maar als iemand langer moet reizen wordt het duurder denk ik. Eerder 25.

Zeker omdat het ook fijn is dat iemand even de paarden aandacht geeft en controleert op wondjes etc. Je kan wel zeggen het is 45 min werk, maar je laat wel je kostbare dieren achter waar dan goed voor gezorgd wordt. :j

Ik doe dit regelmatig voor hondjes / deed dit voor paarden ook wel eens. Alleen dan vaak voor kennissen en vrienden. Dus dan kreeg ik vaak een kleinigheidje voor de moeite. :)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 25-03-26 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 16:07

Op mijn vorige stal was regel dat we mestdienst over namen van elkaar voor 15 eu. Dat was in winter 2 uur werk en in zomer een klein uurtje.

Op huidige stal kan ik voor 10 eu dienst afkopen.

Als diegene 2x daags moet komen dan minimaal 15/20 per dag denk ik

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 16:08

Ik denk dat wanneer je een zeer betrouwbare verzorger kunt vinden je beter wat meer kunt betalen dan je afvragen of alles wel goed gaat . Ik zou per keer betalen en bedrag? Geen idee.

BeFunny

Re: Hoeveel betalen voor vakantie oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 16:18

Je geeft zelf aan dat je iemand wilt die verantwoordelijk is.

Die persoon die moet 2 keer naar jou stal komen. Als het bijvoorbeeld een half uur reistijd is per keer heen en terug dat is al twee uur ;)
De auto rijd op brandstof of iemand moet op de fiets komen.

Als ik zelf een verzorgpaard had dan deed ik dit gratis als het af en toe een weekje is. In ruil voor extra rijden maar als het idd puur om vakantie oppas gaat dan is het zo dat iemand geen band heeft met de paardjes en dan heb je echt iemand nodig die wel echt komt natuurlijk.

Je gaat het niet leuk vinden maar in de ochtend 15-20 euro tenzij ze om de hoek woont en daadwerkelijk snel weer thuis is.

In de avond minstens 25 dan zit je op 35 euro per dag en dat vind ik aan de lage kant. Laat ik het zo zeggen voor die 15 euro zou ik smorgens mijn bed niet uitkomen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 16:19

Staan ze aan huis? Kan die persoon dan in jou huis blijven die dagen? Dat scheelt al reistijd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 16:21

Is het een optie om 'savonds bv de paddocks voor te bereiden met hooi/water reeds daar, zodat bv een buurman even de boxen kan openzetten (of in die periodes 24/7 buiten met onbeperkt hooi?

Dan heb je maar 1 X per dag een verzorgster nodig.

Ik heb de vorige keer 300 euro betaald voor 8 dagen.
1X per dag langsgaan, hooi was gevuld in de ruiven voor de hele periode. Krachtvoer moesten ze niet geven, enkel de verhardingen, paddocks en tracks uitmesten (4 paarden) en in de tractor kippen (mijn vader kwam de tractor ledigen). Poes en kippen voederen. Water vullen (ibc vat of tuinslang)
Ongeveer een uurtje per dag werk.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-26 16:29

Even een algemene reactie zodat ik niet iedereen apart moet quoten

In mijn huis verblijven is geen optie.

Ik ben zeker niet op zoek naar de goedkoopste oplossing, ik heb gewoon geen flauw idee wat normale bedragen zijn voor dit soort dingen. Vandaar hier de vraag.

Paddocks voorbereiden is in principe altijd al gedaan, waterbakken staan in de stallen en in de wei, dus daar is 1x per 2/3 dagen een bak vullen echt de max. Hooinetten hoef ik vaak ook niet dagelijks op te hangen, 1x in de 2 dagen ongeveer, de pony zijn hooinet hangt er soms zelf 3 a 4 dagen in. Op de wei hebben ze geen hooi gezien ze meer als voldoende gras hebben.
Ik zorg er voor dat ze net voor ik vertrek op een verse wei gaan.
Ze mogen zelf kiezen wanneer ze binnen en buiten gaan, ik verwacht niet dat iemand er elke ochtend om 6 uur is, als ze in die periode wat langer binnen staan heb ik daar geen probleem mee.

Stal mesten is trouwens enkel de drollen eruit, merrie is super netjes in haar stal en de pony mest op 1 plek in zijn uitloopje.
24/7 buiten is geen optie.

Ik heb veel paardenmensen hier in de buurt, dus reistijd langer dan 10 a 15 minuten verwacht ik niet. Het is hier super makkelijk ingericht, water geven is echt een kwestie van kraan open en kraan weer dicht. Hooinetten liggen in de opslag achter de stal van de pony, dus geen gesleep en gesleur.
Mesthoop ligt langs de stal dus ook daar geen gesleur met zware kruiwagens.
Het is echt super makkelijk op dat vlak.

Buurman heeft niks met paarden dus die kan ze niet buiten zetten 's morgens.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 16:37

Als je je paard hiervoor op een stalling zou zetten zou je per paard tussen de 10 en 25 euro per dag kwijt zijn. Ik zou daar tussen gaan zitten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 16:46

Ondanks dat het niet heel veel werk is, heeft het wel enorm veel invloed op iemand zijn planning en privéleven, je moet er echt elke ochtend en elke avond rekening mee houden en tijd voor vrijmaken. Plus het stukje verantwoordelijkheid want ideaal gezien wil je iemand die het ook nog ziet als er wat mis is en misschien een dekentje wisselt afhankelijk van de temperaturen? En vooral, iemand die zeker weten komt. Die niet ineens zelf beslist dat ze toch wel buiten kunnen blijven of uitslaapt tot 12 uur. Of erger, ineens af zegt als ze ziek is. De verantwoordelijkheid die mensen voelen voor andermans paarden valt in mijn ervaring vaak heel erg tegen.

Ik zou zeggen 15 euro voor de ochtend en 25-35 voor de middag, dan zou je heel misschien zelfs nog een zzp'er kunnen vinden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 16:49

De Paardenoppasservice rekent 20 euro per uur, maar vanaf 3 uur per dag gaat het met 15 euro omhoog.
Ik zou rond de 25 euro per dag in jouw situatie een redelijk bedrag vinden, uitgaande van een uur werk (maar wel verdeeld over 2 momenten) en met niet te veel reistijd. Het is niet dat dat het heel veel werk is, maar het is wel belangrijk dat het wordt gedaan.
Reiskosten moet je denk ik apart berekenen als iemand wat verder weg woont (zeker nu met de brandstofprijzen).

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 17:12

MelissaV schreef:

Voor alleen deuren open zetten hoef je toch niets met paarden te hebben?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-26 17:16

Bowo schreef:
MelissaV schreef:

Voor alleen deuren open zetten hoef je toch niets met paarden te hebben?

Je moet wel de paddock in van de pony dus het is wel handig als je iets weet.

Om even terug te komen op het 24/7 buiten, als ik mijn wedstrijdpaard meeneem kan de pony evt wel 24/7 buiten blijven.
Dus dan zou ik die weken een ander bedrag betalen dan de weken dat ze 2x per dag moeten komen. Of zouden jullie het bedrag hetzelfde houden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 17:19

Persoonlijk reken ik ongeveer 35 euro per uur werk exclusief reiskosten. Daarvan moet ik nog btw en inkomstenbelasting afdragen. Gelukkig hoef ik er niet van te leven ;) .

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 17:25

Ik betaal mijn hulp 25 euro incl BTW per uur.
Daar zitten reiskosten en haar verzekering bij in, ze is dus inderdaad ZZP´er.
Ze is betrouwbaar, komt door weer en wind en werkt netjes en dat vind ik heel belangrijk.
Vlak op dit moment ook de brandstofkosten niet uit dus dat zou ik in je overwegingen meenemen. De tijd dat het buurmeisje van om de hoek voor 5 euro en een snoepzakje langs komt, is denk ik wel voorbij.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 17:54

Kriel schreef:
Ze is betrouwbaar, komt door weer en wind en werkt netjes en dat vind ik heel belangrijk.
Vlak op dit moment ook de brandstofkosten niet uit dus dat zou ik in je overwegingen meenemen. De tijd dat het buurmeisje van om de hoek voor 5 euro en een snoepzakje langs komt, is denk ik wel voorbij.

Daar zou ik me heel gelukkig mee prijzen want dat is qua inkomen uiteindelijk flink onder het minimumloon...

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:01

Zelf ook via de paardenoppas meerdere malen op verschillende adressen gedaan. En inderdaad ging dit eigenlijk wel in gezamelijk overleg. Beetje afhankelijk van reis tijd/kosten en de hoeveelheid werk. Zelf nu een paar eigen adressen waar ik dit doe. En dit gaat ook in overleg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:16

Bonnelover schreef:
Zelf ook via de paardenoppas meerdere malen op verschillende adressen gedaan. En inderdaad ging dit eigenlijk wel in gezamelijk overleg. Beetje afhankelijk van reis tijd/kosten en de hoeveelheid werk. Zelf nu een paar eigen adressen waar ik dit doe. En dit gaat ook in overleg.

Maar ts wil graag weten hoeveel dat dan is?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:18

0000 schreef:
Kriel schreef:

Daar zou ik me heel gelukkig mee prijzen want dat is qua inkomen uiteindelijk flink onder het minimumloon...

Klopt. Ik reken particulieren minder 20,66 per uur ex btw dus eigenlijk precies het zelfde. En bedrijven 25 ex btw en dat is idd geen vetpot als ZZPer want er gaat wel inkomstenbelasting vanaf maar in deze branche "de schoonmaak kiezen particulieren anders voor de "zwarte" hulp" die ook steeds schaarser worden. De particulier betaald mij 25 maar met aftrek van de btw is dat 20.66.

Ik heb geen AOV daar kom ik niet eens voor in aanmerking. Als dat in 2027 wel lukt dan gaat mijn tarief uiteraard wel omhoog. Want dat kan ik nu dus niet betalen.

Het leven is duur. Brandstof is duur, verantwoordelijkheid en goed werk afleveren dat is wat er verwacht wordt en iemand moet er dus uiteindelijk wel van kunnen leven als iemand dit "werk" doet.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:40

0000 schreef:
Kriel schreef:

Ik steek haar dan ook regelmatig iets extra's toe en ze eet iedere middag gezellig mee.
Wat goed is moet je ook koesteren he

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 19:06

Ik betaal 20 euro per keer zwart. T is 3 kwartier werk en ze mag het indelen zoals ze wil. Paarden staan 24/7 buiten met schuistal. Voeren, mesten, hooinetten en wei verzetten.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 19:38

anjali schreef:
Bonnelover schreef:

Maar ts wil graag weten hoeveel dat dan is?
Ik vraag €20,- per uur en 0,25 per kilometer.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:34

Het is niet veel werk, maar wel 2 keer per dag dus heel bepalend voor je dagindeling. Reistijd 10-15 minuten is al een uur reistijd per dag bij 2x komen. Als het voor jou 3 kwartier werk per dag is, is het voor iemand anders al gauw een uur of langer per dag.

Gewoon omdat je als buitenstaander altijd even moet zoeken hoe of wat, waar alles staat. 3 x alles controleert of je het goed gedaan hebt etc.
Dat maakt het inclusief reistijd op 2 uur per dag werk voor mensen.

Als ik dan bedragen lees van 20-25 euro per dag, ben benieuwd wie daar 2 uur per dag voor komt.
Misschien toch een jonge meid uit de buurt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:35

Wij betalen 10€/h, maar ronden royaal naar boven af. Het gaat bij ons om binnen en buiten zetten van de paarden en stallen (op stropellets) uitmesten. Dit is exclusief reiskosten en -tijd.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:40

Ik merk dat ik de bedragen aan de lage kant vind voor iemand die aan huis moet komen. Ik neig toch eerder naar 35€ excl. evt. Reiskosten.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 25-03-26 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt