Easy slowfeeder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pleun1256

Easy slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-26 16:18

Heeft iemand misschien ervaring met de easy slowfeeder?

Ik ben vooral benieuwd of het helpt tegen het knoeien van ruwvoer. En lukt het vullen gemakkelijk? Ook met een paard in stal?

Alvast bedankt

marjor

Re: Easy slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 20:47

Ik heb er twee in mijn stallen hangen. Voorheen had ik twee open hooibakken. Dan schudde ik het hooi uit, maar er lag evengoed veel door de stal heen en buiten. Met harde wind, wat ik hier vaak heb, lag er ook veel buiten dat vies werd en ik kon weggooien.

Ik heb overdag open stallen en kunnen ze binnen eten. Doordat mijn paard EOTRH heeft, heb ik gekozen voor 6,5 cm maaswijdte. Daar trekken ze het wel makkelijk uit en ligt er evengoed hooi op de grond. Maar het is vele malen minder dan los voeren. Ik gooi beduidend veel minder hooi weg en de stallen blijven schoner omdat het hooi niet door het stro of vlas gelopen wordt.

Het vullen gaat erg makkelijk en kan prima met een paard erbij. Omdat mijn stallen open zijn overdag en mijn grote nog weleens naar buiten schiet als ie wat hoort, vul ik de slowfeeder en sluit ik hem meteen weer als ik wegloop. Als ik dan gooi tekort heb, open ik hem daarna weer. Maar dat is zo gedaan. Het is een heel makkelijk en handzaam systeem. Ik ben er blij mee.

Brittneyx

Re: Easy slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 09:10

Ik heb er ook 2 hangen. Met gaten van 3 cm. Ze hangen er nu 1,5 jaar en ik ben er nog altijd heel blij mee. Je vult ze super snel en ze morsen veel minder hooi