We zullen niet alleen onze eigen paarden hier stallen, maar hopelijk ook wat boxen en 24/7 weideplekken verhuren.
In elk geval willen we de weilanden goed degelijk afzetten met Voss of Kerbl permanent kabel
. Heeft iemand er hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dit verder gedaan qua hoeveelheid palen, dikte van de (hoek) palen etc. ? Het gaat om ca. 5,5 hectares in totaal waarbij de grootste lengte bijna een halve kilometer aan een stuk is. Zandgrond met een laag percentage klei gemengd. In het achterste stuk van een van de weides is het wel laag / nattig.
Ik heb nu op hun huidige plek een draad op 50cm hoogte en een draad op 120cm en dat gaat perfect. Op de nieuwe plek denk ik weer zo 50cm en dan de hoogste draad misschien 130-140, voor het geval dat we pensionpaarden krijgen met iets meer springtalent.
Ik heb het idee dat, omdat deze kabel niet elastisch is het minder heftig is op de tussenpalen en dat 8x8 cm bij 2m lang van eik genoeg is daarvoor. Dan zitten ze dus 60 cm diep. En dan elke 4 meter? Voor de hoeken en hekken denk ik 20x20cm bij 2,60 lang.
Ik heb advies gevraagd bij wat bedrijven maar ik dacht, misschien zitten hier wel ervaringsdeskundigen

maar gaat dat echt goed, met 7 a 8 meter ruimte tussen de tussenpalen? Dat zou flink schelen.
. Ik weet nog niet zeker of hij zin heeft om älle tussenpalen te maken, maar in elk geval de hoekpalen en de palen voor de hekken