Grondwerk/Liberty beoefenaars uit het Noorden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLeticia

Grondwerk/Liberty beoefenaars uit het Noorden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-26 13:15

Als grondwerk en liberty beoefenaar merk ik dat ik soms tegen het eea aan loop. Ik vroeg mij af of anderen dit ook hebben en hoe er mee omgegaan wordt.

Ik sta op een pensionstal met mooie faciliteiten. Goede binnenbak, buitenbak en longeercirkel. Echter mag er in de grote bakken geen liberty(er naast en er op) beoefend worden. Grondwerk is toegestaan enkel direct naast het paard. Dus geen afstand er tussen. Anders ziet de pensionhouder het als longeren en dat is niet toegestaan.

De opties die ik heb voor liberty en grondwerk is
-Een cirkel met goede bodem. De diameter is volgensmij zo’n 17,5m. Om te rijden is dit te klein en voor het uitbreiden van grondwerk en liberty is alleen een kleine cirkel ook beperkend.
-Bepoepte paddocks met diepe kuilen en meestal te nat of te mulle bodem. (Zijn de paddocks waar de paarden overdag in staan)

Ik heb vaak het idee dat ik niet verder kan komen.. lopen anderen ook tegen dit soort dingen aan? Hoe ga je hier mee om? Hoe is dat bij jullie op stal geregeld? Mag evt ook in PB :)

Ik ben soms wat aan het rondneuzen naar andere stalling in groningen/friesland/drenthe. Maar het is nog niet zo eenvoudig een betaalbare stalling te vinden waar de wereld van natural horsemanship /liberty samenkomt met sport. En je paard ook de hele dag buiten komt en voldoende goed ruwvoer krijgt. :P