Jonge ruin (3) en veel smegma, help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Jonge ruin (3) en veel smegma, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 16:33

Zoals die titel al zegt maakt mijn ruin Tico van bijna 3 jaar veel smegma aan, achter benen aan de binnen kant zitten eronder en op zijn buik ook. Met plassen schacht hij eigenlijk niet uit, alles zit flink opgetrokken in de buik en is niet gezwollen, alleen vies. Hoe kan ik dit schoonmaken of wie weet iemand in Friesland, omgeving Drachten die dit kan doen of mij hierbij kan helpen?

F_T

Re: Jonge ruin (3) en veel smegma, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:41

Klinkt als beter een keer medisch naar laten kijken.

Dit klinkt niet als smegma maar vuil van urine ivm niet correct plassen.
Niet uitschachten wel plassen is niet normaal zeg maar.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:46

Is het paard al gezien door een veearts en Was dit schoonmaken het advies van een vee/dierenarts ? Zo niet , zou ik niet zomaar iemand vragen om te gaan helpen schoonmaken.
Ik zou eerst een veearts een keer laten kijken of het niet toevallig urine is. En wat hier de reden van is. Want in de hoeveelheid die je beschrijft, klinkt het niet normaal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:49

Ik ga mee met de rest. Niet uitschachten maar wel plassen lijkt me geen goed teken. Dierenarts erbij halen, die kan het nakijken en je daarna adviseren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 17:03

Even overleggen met de dierenarts inderdaad, bij verdoving schachten ze vaak wel goed uit, dan kan die evt kijken wat er aan de hand is en anders gewoon even voor je schoon maken .
Ik had een ruin die ook zelden uitschachtte, ook niet met plassen en die maakte ik dan schoon als de dierenarts tanden kwam doen onder verdoving.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 17:51

Inderdaad even een da laten kijken.

Mijn haflinger had ook wel vaak een vieze koker en dat het op de achterbenen zat. Bij warm weer zette ik gewoon de tuinslang erin en soms een beetje lactasyd erbij.

Bij koud weer pakte ik een emmertje warm water en een weggooi washandje en maakte ik het met de hand schoon.

Mijn huidige fjordenruin is nog jong en heeft er nog geen last van. Wel ben ik aan het oefenen dat ik er aan mag komen voor het geval het nodig is, en dan zal ik het op de zelfde manier doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 17:58

Mijn ruin heeft ook veel smegma.
Maar schacht goed uit met plassen. Sterker nog, die schacht uit bij borstelen, als hij stilstaat bij longeren, bij een fotoshoot en fotograaf overal zijn piemel weg moet shoppen :+

Zijn piemel zelf ziet er altijd schoon uit, maar in de koker zit meer rommel.
Ik zit er niet al teveel aan, ook advies van de DA, omdat je daarmee nog meer kunt verstoren.

Maar in jou geval bij niet uitschachten bij plassen zou ik zeker verder kijken, dan zou het hem pijn kunnen doen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 18:08

Ik ga morgen even bellen, stom want hij is net in de kliniek geweest voor de tandarts :o Maar ik zie hem haast nooit plassen en hij staat met dek op, dus afgelopen week hoorde ik hem plassen en direct eronder gaan hangen dus toen zag ik het. Smegma op de benen gaat wat op en af en ik mag daar waar ik bij kan gewoon met een spons en lauwwarm water schoon maken. Mijn vorige ruin hing dat ding er ook te pas en te onpas uit en mijn. Shetlander had paar keer per jaar vieze benen voor een week en dan was het weer over. :D

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:28

En is het gelukt Sandra? Wat was er aan de hand?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:57

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:24

SandraWierda schreef:
Ik ga morgen even bellen, stom want hij is net in de kliniek geweest voor de tandarts :o Maar ik zie hem haast nooit plassen en hij staat met dek op, dus afgelopen week hoorde ik hem plassen en direct eronder gaan hangen dus toen zag ik het. Smegma op de benen gaat wat op en af en ik mag daar waar ik bij kan gewoon met een spons en lauwwarm water schoon maken. Mijn vorige ruin hing dat ding er ook te pas en te onpas uit en mijn. Shetlander had paar keer per jaar vieze benen voor een week en dan was het weer over. :D

Was hij bij de tandarts gesedeerd? In principe schachten ze dan altijd uit, of gebeurde dat toen ook niet?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 22:35

noukie12 schreef:
En is het gelukt Sandra? Wat was er aan de hand?

Maandag komen ze even langs

c_alsemgeest schreef:
Was hij bij de tandarts gesedeerd? In principe schachten ze dan altijd uit, of gebeurde dat toen ook niet?

Heel stom niet op gelet.

Maar afgelopen week met lauw warm water voor zover ik erbij kon schoon gemaakt en vandaag had hij hem overdag niet standaard volledig opgetrokken, zodra en er naast stond en wilde kijken trok hij hem meteen in :o Dus misschien schaamt hij zich gewoon beetje :D maar mag overal aan komen, niet warm en schijnbaar ook sws niet gevoelig