Op onze doe het zelf stal gaan we binnenkort over op andere bodembedekking gezien de stro leverancier ermee stopt. Nu ben ik daar ergens blij mee, gezien die van mij graag alles begraaft in het stro en ook veel stro opeet
Ze heeft overigens onbeperkt kruidenhooi in grote netten dus komt niks tekort qua knabbelen.Nu sta ik voor de keuze welke bodembedekking ik dan wil aanschaffen. De kosten maken mij niet heel veel uit, gaat vooral om het praktische gedeelte. Welk strooisel is het meest geschikt voor een merrie die veel plast in de stal en graag rondjes loopt? Zaagsel of houtkrullen? Of nog een andere bedekking waar ik niet aan gedacht had? Ik zag ook dat er grove en fijne houtkrullen bestaan, teveel keuze
Ik heb ook een vriendin gehad die de paarden op zaagsel had en af en toe iets van poeder erin deed voor de plasopname.. weet iemand hoe dit heet evt? En is zaagsel fijner of houtkrullen? De stal wordt elke dag uitgemest en niet opgepot oid. Vlas vind ik niet prettig werken met deze merrie.