Voerbakjes klaarzetten pensionstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paelja

Voerbakjes klaarzetten pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:29

Goedemiddag Bokkers!

Vorig jaar is onze droom werkelijkheid geworden en hebben wij een boerderij gekocht met een oude ligboxenstal. Wij willen hier een pension-stal realiseren :)

Ik heb al een mooie schets in mn hoofd qua stallen, maar vraag me af hoe anderen dit doen qua het voeren van de pensionpaarden. Het liefst heb ik straks dat de eigenaren zelf het voer klaarzetten in bakjes en ergens bij de stal neerzetten/in doen.. maar hoe? Hebben ze bij jou op stal een handig idee hiervoor? Laat het me weten! :D

Ik hou van een nette stal dus gewoon op de grond neerkwakken spreekt mij niet zo aan :') Zelf iets maken vind ik niet erg. Wil er namelijk niet de hoofdprijs voor geven!

Zie graag jullie ideeën!

LoveBodin

Re: Voerbakjes klaarzetten pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:32

Afhankelijk hoe je stalgang er uit ziet:
- Een stalgang met enkele stallen en aan de andere kant een dichte muur (binnenbak), had aan die muur een plank en daar stonden bakjes op
- Voertonnen voor de stal
- Losse bakjes in de voerkar (daar kreeg 90% gewoon standaard brok)
Misschien kun je ook wel een soort plankjes of iets dergelijks voor de stallen zelf maken?

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:32

We hebben bij ons op stal een kar waar we de bakjes op klaarzetten. 2 verdiepingen dus boven vaak voor de middag, voor de ochtend onderop. Kunnen tijdens het voeren langs de stallen gereden worden. Bakjes doen we na de tijd terug in de voertonnen zodat de eigenaren ze weer zelf kunnen vullen en op de kar kunnen zetten. Werkt heel fijn.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:33

Voor ongeveer hoeveel paarden heb je dit in gedachten?
Als het veel paarden zijn, kom je denk ik uit op iets van een kastje aan de stal. Als het wat minder paarden zijn, zou je misschien iets van een kruiwagen/bolderkar met vakjes kunnen maken waar het in wordt gezet? Dan hoef je ook niet oneindig met bakjes te slepen en daarna zet je de kar gewoon weg in een kast/voerruimte.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:37

Ik vond het altijd erg irritant als je het bij je stal moest klaarzetten. Dat betekende altijd beperkte ruimte als je bijvoorbeeld grote bakjes hebt en stond rommelig in de stalgang.

Wij hebben nu een voerkamer waar iedereens tonnen staan. Hier zitten van die blauwe bakjes aan de muur. Zoiets.

Iedereen heeft dan plek voor bakjes voor hun paard. Dmv een karretje worden daar dan smorgens en savonds de bakjes in gedaan en rondgebracht naar de paarden.

Ons voerhok is niet groot of luxe, maar op deze manier vind ik het echt ideaal. we hebben een apart plankje waar alle lege bakjes worden gezet dus dan kun je van daar uit weer je bakjes vullen en klaarzetten.
Laatst bijgewerkt door Lara op Vandaag, 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:37

Wij hebben allemaal een plankje naast onze kast gekregen (die tegenover de stal staat) waar alle bakjes op klaar staan. Zo staan ze van de grond netjes gestapeld en ook niet in het looppad.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:39

Wij hebben gewoon een kast.

Je kunt ook een opklapbaar plankje maken bij elke stal.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:08

Ik zou ook in een kast doen. Of elke stal een kastje of 1 algemene kast.

Hier staan voertonnen en gaat het uit t hoofd hoeveel en wat. Van alle paarden en hun wisselende hoeveelheden overigens. Dat zijn er zon 19.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:10

Bij ons staat in de voerkamer een tafel waarop iedereen bakjes zet met eigen voer indien gewenst.
Bij een andere pensionstal hadden ze iets speciaal voor laten maken wat aan de box was vastgemaakt en meerdere bakjes in pasten boven elkaar en zodanig dat het onderste bakje gepakt werd om te voeren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:12

Ik kwam laatst op een stal een soort ophang systeem/kastje tegen waar een paar bakjes in konden.
Dus mooi van de grond af, niet steeds bukken, geen paarden die het makkelijk om kunnen stoten of makkelijk bakjes open kunnen maken als er eens perongeluk eentje los loopt.
Heb er alleen geen foto van.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:52

Neem eens contact op met Ruitje hier op bokt, zij is een ervaren pensionhouder die ook andere pension houders helpt met processen verbeteren

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:02

Uit een heel oud topic ben ik het idee ook terug gevonden, dit kan je natuurlijk in alle maten die je zou willen kunnen maken.
Met haken om op te hangen, of zelfs zo iets tegen de muur aan schroeven kan ook als je het bij alle stallen wil hebben.

Afbeelding

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:04

wij hadden een stellingkast staan...daar stond de reserve bakjes...ik zette de bakjes die ik nodig had op de voerkar voor de dag...wij voerde s,avonds en smorgens....
Nu nog maar 1x omdat ze 24 uur buiten staan en ik minder paarden heb staan.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:10

Toen ik vaak deed voeren op een doe het zelf stal ergerde ik me aan erg kwetsbare bakjes, deksels die niet goed dicht kunnen of juist enorm klemmen. Eén keer niet erg maar elke dag meerdere bakjes twee keer per dag is echt bloed irritant.

Ik zou zelf een voerkar kiezen en daarin de bakjes per vak opstapelen, zodat er ook een voorraad klaargezet kan worden. Ik sta nu bij iemand aan huis en ik heb alleen maar deze bakjes. Goed af te sluiten, makkelijk open en dicht en ik vind “ dezelfde “ bakjes persoonlijk een fijn (en er past voldoende in).

https://hypostore.nl/waldhausen-muesli- ... T4QAvD_BwE

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:32

Het zal ook verschil maken of dat het om 5 bakjes / klanten gaat, of om 40?

Als het er niet heel veel zijn zou je kunnen kiezen voor een rolkar systeem waar mensen bakjes op zetten... Maar voor meer mensen zou ik eerder iets aan de stal maken waar ze het op kunnen zetten, dan hoef je het echt alleen maar om te kiepen.

Wellicht zelf zorgen voor bakjes zodat iedereen dezelfde heeft, maar ook om te zorgen dat ze makkelijk door het voerluikje passen :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:35

Wij hebben een voerbak aan de buitenkant van elke stal hangen waarin de bakjes liggen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:51

Heb je je vastgepind op het aanbieden van de dienst krachtvoer geven aan de pensionpaarden?

Als je fatsoenlijke ruwvoerbeurten hebt, zou je ook krachtvoergift door de klanten zelf laten doen. Scheelt een rommeltje aan bakjes bij de stallen. En als iemand eens een bakje is vergeten weg te zetten staat er niet een paard zonder op het algemene voermoment.

Als pensionhouder zou ik het wel arbeidsintensief vinden om 2x per dag per stal een bakje te moeten pakken, openen, in de bak gooien, bakje weer netjes wegzetten. Dan is een schep uit een voerkar een stuk sneller en eenvoudiger

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:10

Hier krijgen mijn paarden en de 2 pension paarden voer uit een emmer. Mijn eigen poedertjes en dingetjes pak ik zelf uit de verpakking deze staan bij de voertonnen op een tafel. De 2 pension paarden hebben hun eigen poedertorentje voor een hele week. Eigenaar zet ze zelf klaar, als ik voer pak, gooi ik per keer een bakje erbij met de lijnzaadolie die pak ik uit de fles vind ik een zooi als dit in de bakjes zit. De torentjes staan bij mijn poedertjes enzo. Dus voer in de emmer bakje erbij en klaar. Ik heb maar 6 paarden om te voeren. Komt er wat extra bij laat ze het weten via een berichtje of ze zegt het persoonlijk als we elkaar zien geen probleem.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:19

Wij hebben een kallax kast staan van ikea waar onze bakjes in staan.

Het is wel een kleine pensionstal met 6 paarden.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

Niet heel relevant maar als ik dit lees ben ik blij dat ik niet zelf bakjes klaar hoef te zetten. := Dan kun je ook nooit een keer een dagje stal overslaan, of?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

AnnoNiemand schreef:
Niet heel relevant maar als ik dit lees ben ik blij dat ik niet zelf bakjes klaar hoef te zetten. := Dan kun je ook nooit een keer een dagje stal overslaan, of?

Wij werken ook met bakjes en ik maak meerdere klaar voor een aantal dagen :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28 min geleden

Ik zet bakjes voor een week klaar ‍↕️ ga natuurlijk wel gewoon naar stal maar vind t zelf wel fijn dat ik er niet elke dag aan hoef te denken. Maak ik 1x een treintje en doe ik alles voor n week.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27 min geleden

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Niet 100% de oplossing, maar stel dat de alternatieven niet mogelijk zijn, dan helpt het wel voor een ordelijk gevoel als iedereen dezelfde bakjes voor de stal heeft staan. Als je echt in een paar nette, in een neutrale kleur bakjes voorziet die iedereen netjes op dezelfde plek voor de stal zet, dan geeft dat echt al een opgeruimdere blik.

Ikzelf heb een tafel langs mijn stal waar ik mijn voerbakken opzet. Ik moet wel zeggen dat dat wel snel uitnodigt om ook ander spul op te verzamelen :o

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

Wij hadden een mandje aan het opengeklapte rek hangen. Daarin zaten de bakjes. Of in de voerkar, net wat handig was.