Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Fly_high schreef:Bij ons kregen ze vroeger 6-9 voerscheppen per dag, dus kilo of 2,5-4. Gewone warmbloeden in de basissport. Qua energie imo geen enorm verschil tov paarden die vergelijkbare hoeveelheid sportbrok of muesli eten.
Gewoon sportbrok of muesli voeren ipv basisbrok is in Nederland makkelijker en meer gebalanceerd denk ik.
Ik heb ook altijd geleerd dat men geplette haver eigenlijk niet langer dan enkele dagen na het pletten moet willen bewaren ivm verlies van voedingsstoffen, bij ons werd het dagelijks vers geplet.
Kabayo schreef:Fly_high schreef:Bij ons kregen ze vroeger 6-9 voerscheppen per dag, dus kilo of 2,5-4. Gewone warmbloeden in de basissport. Qua energie imo geen enorm verschil tov paarden die vergelijkbare hoeveelheid sportbrok of muesli eten.
Gewoon sportbrok of muesli voeren ipv basisbrok is in Nederland makkelijker en meer gebalanceerd denk ik.
Ik heb ook altijd geleerd dat men geplette haver eigenlijk niet langer dan enkele dagen na het pletten moet willen bewaren ivm verlies van voedingsstoffen, bij ons werd het dagelijks vers geplet.
Mag ik vragen waarom je 9 scheppen voer aan een paard geeft in de basissport?