Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Talishe schreef:Heb je hiernaast ook een bak waar ze in kunnen (onder toezicht) of alleen het weiland?
Als je de mogelijkheid hebt zou ik investeren in een goede (grote) paddock, heb je jarenlang plezier van.
Hutcherson schreef:ja, dat is wel wat meer dan bij ons moesten we er een paddock van maken. Ze hebben in de zomer volop gras en we moeten bijna niet bijvoeden doordat we erg veel gras hebben, maar het voorbije jaar was gewoon slecht. Misschien gewoon de weide behouden ( 120m x 25m)Ik heb mijn twee paarden 24/7 op 21*17m paddock. Overdag hebben ze toegang tot een track van 400meter rondom het weideperceel met een bak van 40*20m. Als het echt heel heftig geregend heeft laat ik ze een dag niet op de track, dit gaan we dit voorjaar aanpakken met antimodderplaten zodat ze jaarrond erop kunnen. Mijn weides hebben onvoldoende gras voor jaarrond gras maar hopelijk kunnen we op korte termijn het land van de buurman erbij kopen en dan veranderd de hele zaak. Maar dat zien we dan weer. Maar mijn paarden kunnen ook dagin daguit de inloopstal in en uit wanneer gewenst. Die is 7*6m zoiets.
Sprintjes trekken doen ze op de track, naar slapen, rollen, klooien doen ze heerlijk in de paddock. Er is weinig modder en ze kunnen dus altijd naar binnen. Ik denk dat veel pensionpaarden hiervoor zouden tekenen ipv stal van 3*3,5.
Lindsey_99 schreef:de weide is vrij droog, of droogt erg snel op doordat het water wegkan. We kunnen ook gewoon de weide zo houden, en dan hebben we gewoon minder gras. Ook goed hoor. Belangrijk voor ons is dat de paarden zich goed voelen.15 x 20 is te klein, ik zou het minstens verdubbelen en dan goed aanpakken door óf een deel te verharden of drainage erin en zand erop. Anders wordt het een grote ellendige blubberbende waar je zelf ook niet meer doorheen komt en wat in de winter niet schoon/mestvrij te houden is.
Marijkevanvv schreef:Lindsey_99 schreef:de weide is vrij droog, of droogt erg snel op doordat het water wegkan. We kunnen ook gewoon de weide zo houden, en dan hebben we gewoon minder gras. Ook goed hoor. Belangrijk voor ons is dat de paarden zich goed voelen.15 x 20 is te klein, ik zou het minstens verdubbelen en dan goed aanpakken door óf een deel te verharden of drainage erin en zand erop. Anders wordt het een grote ellendige blubberbende waar je zelf ook niet meer doorheen komt en wat in de winter niet schoon/mestvrij te houden is.