Wat zou jij betalen voor deze pensionplek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje02

Wat zou jij betalen voor deze pensionplek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:12

Hallo allemaal, leuk dat je mijn topic opent.

Momenteel heb ik mijn twee paarden in eigen beheer op een stuk van 1 hectare grond. Aangezien ik twee paarden heb blijft er wanneer ik wil gaan rijden altijd eentje alleen achter. Dit vind ik erg vervelend. Daarom ben ik aan het denken om een pension plek aan te bieden, echter vind im het heel moeilijk om een geschikte prijs te vinden.

Wat heb ik te bieden:

- 24/7 buiten
- onbeperkt hooi
- verharde paddock
- verlichte rijbak +/-20/40 op welgeteld 4 meter lopen van de stal poort (wel op hetzelfde terrein). De bodem is niet ideaal maar deze wordt dit voorjaar verbeterd.
- momenteel heb ik het stuk opgedeeld in 2000 m2 paddock/track en 8000m2 grasland. Die 2000 is altijd beschikbaar, het gras in de winter met goed weer en in de zomermaanden vol toegang
- hele goede buitenrijmogelijkheden (denk aan het water in kunnen, bos in kunnen op 10 minuten stappen. Heel veel veld en paadjes
- volpension is mogelijk indien gewenst.
- dagelijks toegang van 7:00-22:00.
- de gehele dag is er wel toezicht en het terein is, als er niemand is, volledig afgesloten. Dus spullen staan veilig.
- goede parkeermogelijkheden en beschikbaarheid.

De track is momenteel erg modderig door de kleigrond. De verharde paddock is ongeveer 20x30 en wordt dagelijks schoongemaakt.het weiland is nog mooi droog.

Regio heuvelland

Ik heb echt geen idee, dus hoor graag suggesties!

Keell94

Re: Wat zou jij betalen voor deze pensionplek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Hebben ze ook een schuilstal? ivm de 24/7 buiten.
En neem aan ook stromend water en electriciteit?

Ik denk dat je tussen de €275 en de €350 moet denken, met het oog dat de bakbodem aangepakt wordt ook.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Ik vraag me alleen af of je niet beter naar een pensioenpaard kunt kijken? Hier op stal zijn zeker in het weekend vaak mensen tegelijk buitenrijden. Dan moet je het of elk weekend goed afspreken of er staat er alsnog één alleen...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Is er wel een goede stal aanwezig, mocht een paard bijvoorbeeld een blessure hebben en je hem liever even op stal hebt?

24/7 buiten het jaarrond op kleigrond, zijn er droge schuilplaatsen?

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:18

Er staat een ruime schuilstal, en er is veel schuilmogelijkheden door dat de weide aan een kant aan een boskant ligt. Ergens voorjaar/begin zomer, komt er nog een schuilstal bij.

Edit:

Er zijn inderdaad ook stroompunten en stromend water aanwezig.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Puur op wat je geschreven hebt denk ik tussen de 300-350.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:32

350-400!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

juniper schreef:
350-400!

Ik betaal in Maastricht 455,- voor pensionstal volpension met 1 binnenbak, meerdere paddock, springpiste, dressuurpiste buiten jaarring te rijden, stapmolen en solarium. Dan lijkt mij 400,- voor een wei met schuilstal in dezelfde regio, veel teveel.

Ik zie dit hier voor 275,- aangeboden worden mits het geen steile wei betreft.
Zeker ook omdat je geen goede rijbak kunt aanbieden.
Zijn er wel goede en blijvende buitenrij mogelijkheden?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

350 dan misschien? 24/7 buiten, 24/7 hooi, volpension, buitenbak (binnenkort verbetering bodem), en uitrij mogelijkheden. Ik zou het wel waarderen als de track ook verbeterd wordt, lees dat het modderig is. Het is misschien 'veel', maar je hoeft zelf niks te doen (geen hooi inkopen en rijden, niks voeren of uitmesten). Ik betaal momenteel $300 voor het zelfde, minus de uitrij mogelijkheden en de bak is uberhaupt nog niet af.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

juniper schreef:
350 dan misschien? 24/7 buiten, 24/7 hooi, volpension, buitenbak (binnenkort verbetering bodem), en uitrij mogelijkheden. Ik zou het wel waarderen als de track ook verbeterd wordt, lees dat het modderig is. Het is misschien 'veel', maar je hoeft zelf niks te doen (geen hooi inkopen en rijden, niks voeren of uitmesten). Ik betaal momenteel $300 voor het zelfde, minus de uitrij mogelijkheden en de bak is uberhaupt nog niet af.

En in welke regio sta je?
De stallingsgelden verschillen regionaal nog steeds.
En die zuigende lössmodder in het heuvelland is wel een dingetje.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:08

Je hooi kost ongeveer 125 euro voor een grote baal van 500 kg (ruim genomen). Daar doet 1 paard ruim 5-6 weken mee dus pak zoon 80€ per maand aan hooi. Daar komt transport bij om zelf te halen of te laten brengen. Waar laat je je mest? Wat betaal je voor afvoer eventueel?
Onderhoud van je hekwerk/waterbakken/hooinetten/slowfeeders/stal/onderhoud bak/graszaad/meststoffen etc.
Ga jij zelf alles mesten of moet de klant ook mee mesten? Wat ga je qua uurgeld rekenen in je stalgeld?
Is toch ruim 12 mesthopen per dag erbij per paard.

En wat wil je hebben voor het opgeven van je privacy.

Vooral dat laatste was het mij niet waard.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:45

Ik heb 2 pensioenpaarden in pension.Voordeel is bijna geen aanloop.Maak wel goede afspraken wat de regels zijn met de verzorging , zodat je geen gezeur krijgt. O ja, je word er niet rijk van :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:06

Wat is de kwaliteit van je hooi (wat voor grassoorten, waar is het mee bemest, enz) en is het hooi of zit het stiekem toch in plastic? Waar wordt al dat gras op je wei mee bemest en hoe bied je dat aan (verschillende weitjes, strookbegrazing enz).

Hoe kun je op het terrein komen om naar je paard te gaan als alles afgesloten is bij afwezigheid van jullie? Is deze pensionplek volpension en zo nee, welke klussen wordt er dan van je klanten verwacht dat ze doen? Hoe is dat geregeld bij vakanties?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:47

Hutcherson schreef:
Je hooi kost ongeveer 125 euro voor een grote baal van 500 kg (ruim genomen). Daar doet 1 paard ruim 5-6 weken mee dus pak zoon 80€ per maand aan hooi. Daar komt transport bij om zelf te halen of te laten brengen. Waar laat je je mest? Wat betaal je voor afvoer eventueel?
Onderhoud van je hekwerk/waterbakken/hooinetten/slowfeeders/stal/onderhoud bak/graszaad/meststoffen etc.
Ga jij zelf alles mesten of moet de klant ook mee mesten? Wat ga je qua uurgeld rekenen in je stalgeld?

Je kan niet 1 brood bakken en denken dat je een bakkerij kan openen en rendabel houden. 1 pensionpaard is liefhebberij en kan je niet deze berekening op los laten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Ik ben het niet echt eens met bovenstaande post, je hoeft er geen inkomen uit te halen, maar je mag zeker je onkosten gedekt hebben. Dat is wat hutcherson doet. Dat is gewoon stap nr. 1

Over de regio kan ik niets zeggen, dit zou in regio Drenthe waarschijnlijk tussen 250 en 300 zitten(volpension), afhankelijk vooral van hoe goed de bak is(of word) en waarvoor kwaliteit ruwvoer er gevoerd wordt echt hooi, dus niet voordroog ondanks goede kwaliteit.

Vind de opmerking over een pensioen plek ook geen slechte! Als je een hele actieve pensionklant hebt zit je alsnog met het probleem dat je paard alleen achterblijft als jij met 1 weg gaat.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:23

Gini schreef:
Hutcherson schreef:

Je kan niet 1 brood bakken en denken dat je een bakkerij kan openen en rendabel houden. 1 pensionpaard is liefhebberij en kan je niet deze berekening op los laten.

Tuurlijk wel. Je gaat toch niet het paard van een ander betalen en er zelf van alles voor moeten doen en opgeven

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

juniper schreef:

Hier betaal je daar 250 - 275 voor.....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:50

Dorine92 schreef:
Gini schreef:

Tuurlijk wel. Je gaat toch niet het paard van een ander betalen en er zelf van alles voor moeten doen en opgeven

Het is een utopie om te denken dat je al je kosten - tot hekwerk aan toe - uit 1 klant gaat kunnen trekken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

Als die klant de voordelen van een op maat behandeling kan waarderen wel

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

Dorine92 schreef:
Als die klant de voordelen van een op maat behandeling kan waarderen wel

Ik zou zeggen: help TS en maak de ruwe berekening.

Voorlopig blijf ik bij mijn stelling: 1 pensionpaard is pure liefhebberij.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

Ik ben zelf altijd een beetje huiverig voor: ‘komt in de toekomst’. Je kunt je prijs alleen bepalen voor wat er nu is en zoals ik het lees is dat:

24/7 buiten met schuilstal (ligt hier bodembedekking in?)
Modderige tracks
Rijbaan met slechte bodem (verlichting?)
Onbeperkt hooi van onbekende kwaliteit
Uitrijmogelijkheden op 10 min stappen
Alleen overdag toezicht

Ik zou nog wel benieuwd zijn naar de kwaliteit van de omheining en hoe hooi wordt gevoerd, dat zou voor mij ook nog meewegen in de prijs.

Tsja… ik zou mezelf niet rijk rekenen TS. Verhuren kun je alleen op basis van wat er nu is. Op basis van regio en faciliteiten zou ik zeggen: 200-250 p/m.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:43

De berekening van hutcherson is wat overdreven. Als je zelf al 2 paarden hebt en je gaat voor 1 pensionklant dan is het niet redelijk om die klant voor 1 derde van alle kosten te laten opdraaien.

De directe kosten zoals voer, mestafvoer en stroom is vanzelfsprekend. Een stukje reservering moet ook kunnen maar de hoogte van dat bedrag hangt ook af van de kwaliteit van de accommodatie /faciliteiten en de locatie.

Denk bij faciliteiten aan:
- De kwaliteit van de schuilstal. Is het echt een degelijke grote schuilstal die aan 3 zijde dicht is of is een gammele constructie met hooguit wat gaas aan de zijkanten.
- Afrastering Is het een hoog houten hekwerk, draad, meidoorn of prikkeldraad met of zonder stroom.
- Staan de paarden onder toezicht / woon je erbij?
- kan er een trailer gestald worden.

En de locatie is ook van belang voor het type paard/ ruiter waar je op inzet.

Als je een pensioen paard wilt is de wei daarvoor geschikt? Rand bos in het heuvelland, klinkt als wei op een helling en die zijn vaak stijl.

Voor een Recreatie paard. Wat heb je te bieden.
Dit ligt er echt aan waar je zit.
SBB wil alle ruiterpaden afsluiten in het Vijlenerbos, onderste bovenste bos etc.
Er is een laatste poging vanuit een stichting om dit tegen te gaan, maar gezien 2 van de 3 grote pensionstalling die in het Vijlenerbos zitten, dit initiatief niet steunen, is het maar de vraag of dit gaat lukken.
Zit je meer aan de zijde Meer/Banholt heb je weer wel wat te bieden.

Een wedstrijdpaard / ruiter stelt weer eisen aan een bak. Is de bak van jou of ben je voor het onderhoud afhankelijk van een ander?
Als de bak van jou is dan zou ik wachten met het uitzetten van de advertentie tot dat de bak in orde is.

Kortom los van regionale prijsverschillen, speelt de staat van de accommodatie en de locatie ook nog een rol.
Ik zou gewoon eens rondvragen in de buurt wat er geteld wordt op vergelijkbare plekken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Is er een toilet aanwezig voor de eigenaren van de pensionpaarden? aangezien er geen afgesloten boxen zijn begrijp ik, kun je ook niet zeggen dat ze maar daar in moeten. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:13

Reken uit wat het jou gaat kosten voor wat je wil aan bieden. Baseer daar je prijs op. Vindt men dat te veel, koop dan een ouder paard er bij of een shet desnoods.

Ik kan je garanderen dat je alleen maar frustraties gaat hebben als je iemand op je erf laat en ook nog bij legt aan diens hobby.

En vergeet ‘taken doen in ruil voor…..’ dat gaat geheid mis.
Laat je ook niet te veel leiden door dit topic. De waarheid is dat mensen met paarden graag het neusje van de zalm willen en alleen de waarde van de graten willen betalen. Zolang verhuurders daar in mee gaan blijft dat zo.

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:18

Dank jullie wel voor alle reacties, dat wordt zeker gewaardeerd.

De winter paddock (en schuilstal, track etc) en ongeveer de helft van de weide zijn vlak, met hier tussen in een stuk weide met helling.

Schuilstal is een houten stal met aal drie kanten dicht (hout dus kan echt geen wind door)

Het gaat om volpension, alles wordt gedaan, alleen het krachtvoer moet zelf worden aangeschaft, aangezien mijn paarden iets heel specifieks krijgen, en ik niet denk dat ik iemand kan vinden die precies hetzelfde gaat voeren.

Regio is heuvelland richting maastricht. Hier zijn veel bos en veldpaadjes die mogen worden gereden met paarden, echte ruiterpaden zijn er ook, maar minder.

Er is een toiletgebouw aanwezig waar natuurlijk gebruik van mag worden gemaakt.

Verder zou pensionklant een sleutel krijgen van de poorten die open moeten om bij paard te komen/met paard weg te gaan. Dus dat alles is afgesloten als er niemand is, is meer op betrekking dat niemand zomaar het erf op kan. Pensionklant uiteraard wel wanneer hij/zij dit wilt.

Edit,

Ik ben inderdaad aan het kijken bij stallen rondom wat zij vragen, en aan het rekenen wat alles mij extra zou kosten (plus een beetje extra voor het extra werk)

Omdat het verder alleen mijn paarden zijn is heel veel mogelijk kwa aanpassingen, meer/minder weidegang etc.

Ik wil er maximaal 1 paard bij, en heb zelf een klein paardje van 1.60 en een shetlander. En ik denk dat dit op 1 hectare prima moet passen kwa grootte.