Dominick hay buddy paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Dominick hay buddy paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-26 14:48

Hoihoi,

Op insta en Facebook komen deze slowfeeders zo vaak voorbij dat ik me afvroeg of er ook al bokkers zijn die er ervaring mee hebben?

Afbeelding

Mij lijkt tie super handig voor op stal
Liefs.

DubbelFun

Re: Dominick hay buddy paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 14:57

Ik kan moeilijk inschatten hoe groot de gaten zijn, maar het lijkt alsof ze daar nog grote plukken hooi uit kunnen trekken en het dus niet echt zal 'slowen' :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 15:01

Die van mij zette een voet erop en trok er zo hele plukken hooi uit. Met als resultaat: weinig slowfeeden en snel slijtplekken van hoeven. Dus duur grapje, want niet heel lang mee kunnen doen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 15:26

Ik heb zo'n soort gekocht, maar bij mij hangen ze allemaal.
Er is 1 grapjurk bij die er constant met haar hoeven op staat te schrapen, en ik ben bang dat er straks een hoef vast zit.
Ik heb er met een tyrip dik elastiek ( geen idee waarvoor de boer het precies gebruikt) aan vastgemaakt,
zodat het iets mee kan rekken. En ik merk dat de gaten waaraan je het vast kan maken, een minder snel kapot gaan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 08:25

Dat is geen slowfeeder maar een manier om je hooi netjes op te hangen, meer niet.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 08:42

Ik heb hem ook gehad, na 3 maanden rits stuk. Dochorse levert 0 service (antwoord niet eens op mails), dus duur grapje. Ik blijf bij de HayPlay pillows, duurder maar veel betere kwaliteit.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-26 16:18

GDG schreef:
Dat is geen slowfeeder maar een manier om je hooi netjes op te hangen, meer niet.

Het gaat me ook niet perse om het slowfeeden maar meer om te voorkomen dat hij het door de stal loopt er op plast en poept en vervolgens niet meer op eet.

MissA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:50

Ik heb er twee in mijn paddock hangen. Ik vind het fijn dat het hooi zo goed als droog blijft. In de stal heb ik gewoon van die slowfeeder netten hangen. Ik vind dit dan wel een dure optie voor op stal.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:01

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Ik gebruik ze in de stal. Ik heb een hooiruif en eronder de hay buddy. Die van mij vinden het fantastisch. Van een gewoon slowfeeder net raakte ze gefrustreed, de mazen waren te klein. Met deze gaat het heel goed.

Er kan vrij veel in, maar niet genoeg om ze vanaf 5 uur tot de volgende ochtend te laten eten. Ik heb naast de hay buddy ook nog een halve ruif .

Mijn jonge paard trok wel met een dag de ringen er al vanaf, dit hebben we opgelost door een touw door de gaten te doen en dan door de ringen. Dit werkt super. Hij blijf netjes en de paarden zijn er blij mee.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:12

ik zie deze heel vaak 2e hands te koop staan. Ze zijn aardig duur en het feit dat ze zo vaak weer doorverkocht worden zegt imo genoeg.

Princesj schreef:
Ik heb hem ook gehad, na 3 maanden rits stuk. Dochorse levert 0 service (antwoord niet eens op mails), dus duur grapje. Ik blijf bij de HayPlay pillows, duurder maar veel betere kwaliteit.

Dochorse heeft momenteel echt hele slechte klantenservice indd. Er is duidelijk iets veranderd sinds hun verhuizing. Ander management misschien? Zijn in elk geval niet meer klantgericht.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

Hier gebruik ik ze ook, alleen van een ander merk.

Voor mijn paard ideaal. Hooinetten wilde ik niet ivm afslijten van de tanden en gevaar van het ijzer in het net. Mijn paard eet te snel en door dit doet hij er veel langer mee. Bij mij hangen ze op in stal. Ik heb er dus drie en die vul ik elke dag, zodat mijn staleigenaresse ze niet hoeft te vullen. Mijn paard heeft trouwens de voorkeur om hieruit te eten. Zelfs met het hooi op de grond, eet hij eerst zijn zak leeg.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:27

Amiigo schreef:
Dan zou ik deze aanraden:
https://vanbreden.nl/p/hay-feeder-hoekm ... gJ50vD_BwE

Ik heb deze thuis in de stallen, werkt super.
Ik vul ze 1x per dag en daar kunnen ze makkelijk een dag mee doen, ze gooien het er wel eens voor maar lopen het niet meer door de stal heen.

Heb ik ook naar zitten kijken maar ik heb een luchtzuiger 100% kans dat hij daarop gaat zuigen helaas

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:28

Ik ben benieuwd krijg hem als het goed is vandaag binnen

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Ik krijg deze toevallig vandaag ook binnen, ben ook erg benieuwd!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:48

Ik wil het gaan bestellen, ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Ik vraag me bij die dingen altijd af hoe makkelijk je dat proper krijgt. Want aan de binnenkant moet er toch vuil ophopen? Stel dat er vocht in komt heb je weer schimmel bij het hooi wat achter blijft? Of ben ik nu aan het doemdenken?

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:39

Mijn paard heeft er precies 1 dag mee gedaan op de paddock. Hij stond even apart staan omdat hij een wondje had, sochtends de Hay buddy goed gevuld en opgehangen met de Dominick stalhangers die ik erbij gekocht heb. Toen ik smiddags terug kwam lag de Hay buddy in 2 stukken in het midden van de paddock, nog steeds geen idee hoe hij het voor elkaar gekregen heeft.

Gelukkig geen schade aan het paard (zal hem best wat kracht hebben gekost om dat ding stuk te krijgen) en direct geprobeerd contact te krijgen met Dominick. Ongeveer 4 weken achteraan gebeld en gemaild, nooit iemand te pakken gekregen of een mailtje terug gehad.

Uiteindelijk via Dochorse (zitten in hetzelfde pand) iemand te pakken gekregen, ik mocht de Hay buddy terug sturen en zou mijn geld terug krijgen. Een maand na retour zending nog geen geld en weer nergens reactie op, niet op voicemails of op mails. Het heeft bijna 7 weken geduurd voordat het geld op mijn rekening stond, mede daardoor enorm afgeknapt op het hele merk Dominiq.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:48

Als hij vanavond hangt zal ik een paar foto’s maken mochten jullie da interessant vinden

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:50

Geen ervaring met deze, maar hij lijkt van stof, klopt dat?

Ik heb een hay play bag (via Atorka) en die overleeft al een paar jaar. De gaten zijn relatief groot, maar hij is ideaal voor voeren op de grond waarbij het hooi in de zak fijn droog en schoon blijft, ook als het regent.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:08

Was bij mij ook al met een paar dagen kapot. De ringen/gaten waar je hem aan ophangt gescheurd en daarna een dikke scheur midden in de zak, deze komt er hier niet meer in.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:53

callippo schreef:
Geen ervaring met deze, maar hij lijkt van stof, klopt dat?

Ik heb een hay play bag (via Atorka) en die overleeft al een paar jaar. De gaten zijn relatief groot, maar hij is ideaal voor voeren op de grond waarbij het hooi in de zak fijn droog en schoon blijft, ook als het regent.

Deze heb ik dus ook. Denk nu al bijna twee jaar en zijn nog steeds in prima staat. Bij mij worden ze wel alleen binnen gebruikt, dus ik heb ik geen last van schimmels. Voor het vullen, schud ik hem altijd leeg met de restjes.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:00

Jonnekee schreef:
Als hij vanavond hangt zal ik een paar foto’s maken mochten jullie da interessant vinden

Ja ben benieuwd!