Therapydeken paard met artrose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Therapydeken paard met artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 08:45

Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb de therapydeken van Bucas maar merk hier niet veel(niets) van. Stond op het punt om de therapyliner te bestellen maar twijfel.

Hebben jullie ervaringen met therapydeken ism artrose in de rug?
Wat werkt wel bij jullie/wat niet?

Babootje

Re: Therapydeken paard met artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 09:28

Ik heb als jaren een Bucas therapy deken; die waren er zo'n beetje de eerste mee. Mijn paarden hebben geen artrose, maar ik doe ze op bvb voor een wedstrijd in de trailer op en merk gelijk verschil in het los zijn van het paard. Dus het doet zeker zn werk,
Ik denk dat al die soort dekens wel een beetje hetzelfde doen. De keramische deeltjes in de dekens dan.
Van Kramer heb je de ceramic rehab. Die is toch een stuk goedkoper dan de Bucas.
Ik heb bvb een calming masker van Kramer. Doet precies hetzelfde als die dure maskers. Ben er heel tevreden over.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:11

ik heb onlangs de back on track aangeschaft. Geen idee of het daadwerkelijk verschil maakt, maar ik merk aan mijn supergevoelige PRE dat het wel iéts doet.
Zelf heb ik een back on track rugband, en je merkt echt wel dat dat ding warm wordt (de eerste keren waren we na 15 min misselijk zelfs).
Het doet sowieso wel iets.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:17

Ik kan niet over een dergelijke deken wat zeggen. Wel over de techniek van de magnetische deeltjes. Ik heb namelijk de Back On Track beenbescherming royal en dat doet echt wonders voor mijn paard met slechte doorbloeding in zijn achterbenen. Met name als hij bijvoorbeeld last heeft van vocht helpt dit ontzettend.

Er wordt altijd aangeraden om het op te bouwen en niet zomaar een paar uur om te laten, zoals @Duhelo ook zegt. Als hij ze een poosje niet om heeft gehad moet hij ook altijd wel echt weer ff wennen.