Ze krijgt goede kwaliteit voordroog, 3dd een bodempje basisbrok en ik voer dagelijks een half bekertje slobber met een schepje vit. E/selenium na het werk (haar "prakkie", ze doet er een moord voor, hinnikt al als ik het woord zeg). Eet ze probleemloos.
Ik mikte de magnesium dus vrolijk door dat beetje slobber maar mevrouw reageerde alsof ik haar probeerde te vergiftigen, at het echt niet. Pogingen daarna maar een mini-beetje erdoor gedaan om haar aan de smaak te laten wennen, maar ze vertikt het. Ik was wel benieuwd of het nou echt zo vies is, maar het smaakt voor mij nergens naar, bij nadere inspectie merkte ik wel dat het wat chemisch rook toen ik het probeerde op te lossen in een beetje water (droog ruikt het voor mij niet). Heb zelfs geprobeerd om wat door een mini likje stroop te mixen en het van mijn hand te laten likken, maar ook daar bedankte ze voor.
Nou heb ik al wel wat gegoogled en zouden ze het droog makkelijker eten dan nat, maar met het mini beetje brok dat ze krijgt eindigt het poeder dan onderin de voerbak. Ik zag dat er ook vloeibare varianten zijn (paarden van stalgenootje krijgen dat over het hooi), maar wil eigenlijk deze pot van €50 wel graag eerst opmaken

Ik hoop dat je er iets aan hebt.