Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hagelslag schreef:Is er al betaald voor deze maand?
Of word er normaal contant betaald?
In geval van het laatste, kun je natuurlijk zorgen dat je eerlijk kunt oversteken(als dat lukt....)
taartjee schreef:hagelslag schreef:Is er al betaald voor deze maand?
Of word er normaal contant betaald?
In geval van het laatste, kun je natuurlijk zorgen dat je eerlijk kunt oversteken(als dat lukt....)
Er is betaald voor deze maand, dus in feite verliest de staleigenaar niets als ik bij wijze van besluit om morgen mijn pony mee te nemen.
Ania schreef:Wat is de reden dat de stal eigenaar weigert het paspoort af te geven?
996981 schreef:De stalhouder moet het paspoort kunnen tonen bij controle. Op het moment dat het paspoort bij jou in de kast ligt, welke op slot is en de eigenaar geen sleutel van heeft, kan hij dat niet en riskeert een boete.
Vanuit hem is het verdedigbaar dat hij het nog niet wil geven. Wellicht kun je aangeven dat jij de eventuele boete op je neemt, mocht er (heel onwaarschijnlijk) toch een controle plaatsvinden.

Hilary schreef:Je kunt voor je rechten (en eventuele plichten) even bellen met het juridisch loket.
Het paspoort is in ieder geval geen eigendomsbewijs, maar moet je bij het vervoer van de pony wel bij je hebben. Bij controle moet de stalhouder het paspoort kunnen laten zien, maar dat kun je evt ook anders oplossen. Wij hebben ons paspoort in eigen kast liggen en twee mensen weten hoe ze bij alle paspoorten kunnen komen in geval van controle.
Klopt je opzegtermijn wel? Als op 5 januari gezegd wordt dat je weg moet en je betaalt per kalendermaand, dan hoef je pas 28 februari te vertrekken (uiteraard wel januari en februari betalen dan), niet eerder. Kan me wel voorstellen dat je eerder weg wil, heel gezellig klinkt het niet.
996981 schreef:Sommige stalhouders snap je ook niet... Als je verhaal klopt is het voor hem juist gunstig als je eerder weg zou gaan. Immers heb jij al betaald. Als je eerder weggaat kan hij de stal dubbel verhuren voor deze maand (al heb ik dezelfde vraag over de opzegtermijn als Hilary).
Heb je rechtsbijstand? Wellicht kun je die een nette brief laten opstellen (of zelf met behulp van AI).
ruitje schreef:Hoe lang van te voren zijn die extra mestbeurten aangekondigd?
Er is wel een reden om het paspoort te hebben als pensionstalhouder, die moet namelijk de boete betalen bij een controle. Ik schat zomaar in dat hij er nu niet zoveel vertrouwen in heeft dat jij die boete betaald.
996981 schreef:Sommige stalhouders snap je ook niet... Als je verhaal klopt is het voor hem juist gunstig als je eerder weg zou gaan. Immers heb jij al betaald. Als je eerder weggaat kan hij de stal dubbel verhuren voor deze maand (al heb ik dezelfde vraag over de opzegtermijn als Hilary).
Heb je rechtsbijstand? Wellicht kun je die een nette brief laten opstellen (of zelf met behulp van AI).

Ibbel schreef:tamary schreef:... hiervoor met pony aan hand/onder zadel het erf af wil en hij geeft het niet ...
Je hoeft geen paspoort mee te nemen als je je paard aan de hand of onder het zadel meeneemt. Alleen bij transport met een trailer/vrachtwagen.
Hilary schreef:996981 schreef:Sommige stalhouders snap je ook niet... Als je verhaal klopt is het voor hem juist gunstig als je eerder weg zou gaan. Immers heb jij al betaald. Als je eerder weggaat kan hij de stal dubbel verhuren voor deze maand (al heb ik dezelfde vraag over de opzegtermijn als Hilary).
Dat mag dus niet
Stel dat TS morgen de pony inlaadt, mag er op 1 feb pas weer een (betalende) pony in die stal. Doet de staleigenaar dat al eerder, dan zou TS haar geld voor de resterende dagen terug moeten krijgen.
Diensten vastleggen op 21 december gaat alleen over januari neem ik aan? Het probleem speelt anders pas 2 weken, niet al maanden.