Mestopslag / afvoer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Mestopslag / afvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:45

Hi bokkers,

Over twee maanden ga ik verhuizen naar een plek waar ook de paarden kunnen staan.
Helaas is de ruimte iets beperkt en moet ik even nadenken over hoe ik dat met de mest doe.

De mest mag bij de overbuurman, die koeienboer is, op de grote hoop, maar dat is wel een eindje wandelen. Niet iets om dagelijks te doen.
Ik moet dus een oplossing hebben om (twee) wekelijks weg te kunnen brengen en in de tussentijd te kunnen opslaan.

De huidige eigenaar had een minitrekker met kiep aanhanger. Tzt willen we dit wel aanschaffen, maar er zijn nu ook zo veel andere kosten dat ik de andere opties ook bekijk.

Ik denk bijvoorbeeld aan een rolcontainer die ik de trailer inrijd. Maar heel veel haken en ogen qua legen en vullen met de kruiwagen.

Ik zal toch niet de enige op bokt zijn met dit probleem? :o :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

Kiep aanhanger kopen. Kan achter de auto.
Daar je mest opdoen met de kruiwagen en bij de boer eraf kiepen.

Niks extra scheppen enz. Dat gaat je opbreken.

Sommige dingen heb je echt nodig vanaf het begin.

En veel plezier met je nieuwe huis :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:52

Ik zou proberen dubbel scheppen te voorkomen. Dus ergens op/in doen, wat zonder mankracht weer geleegd kan worden. Zoals een kiep aanhangwagen of een elektrische kruiwagen.

hakkipilke87

Re: Mestopslag / afvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

of een container plaatsen waar je 10/ 15 kuub mest kwijt kunt en dan laten leeg scheppen door de plaatselijke loonwerker

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:13

Het lastige is dat waar de container/aanhanger staat, je niet met de auto kan komen.
Een minitrekker past daar net.

Dus een aanhanger kan wel, maar dan moet er ook meteen een trekker komen. En die zijn best prijzig :)

Dank hoor allen voor het meedenken!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

Dan is denk ik de mest container plaatsen en op laten halen de beste optie.

Maar heb je de mini trekker ook niet voor andere dingen nodig?

Soms zijn er met paarden aan huis dingen noodzakelijk voordat je bij wijze van de keuken kunt verbouwen (noem maar wat) die je wel zou doen als je in de woonwijk zou gaan wonen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:28

Ja breek me de bek niet open over benodigheden met paarden aan huis DuoPenotti ;) Heb ze nu ook aan huis, maar helaas heb ik dit door een scheiding moeten verkopen.
Hier liet ik de mest inderdaad gewoon ophalen.

Een mestcontainer is helaas geen optie, want die kan niet ergens worden geplaatst waar het bedrijf er makkelijk bij kan.
Die minitrekker komt er dus echt, maar for the time being denk ik nu even na.

Maar mocht er iemand een oude trekker (goedkoop lelijk besje :) ) te koop hebben, houd ik me uiteraard aanbevolen!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:28

Geen kans om die minitractor + wagen over te nemen van de huidige eigenaar?
Want het lijkt misschien duur, je gaat héééél blij zijn dat je het toch gedaan hebt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:29

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:42

Die rolcontainer ga je niet de trailer in krijgen.
Gewoon een aanhanger voor achter je auto. Eentje die kan kiepen. Of leegscheppen das aanzienlijk goedkoper dan een kieper. Maar al het andere ga je niet blij van worden. Je moet jezelf zo min mogelijk werk geven.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

Ik heb een grote kruiwagen achter de quad hangen en rij daarmee 2 keer per week naar de boer. Op de track staan flexibele emmers waar ik de mest door de week in gooi, en wanneer deze vol zijn rij ik er een rondje langs, gooi alles in de aanhanger en rij het naar de boer

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

Een kiepaanhangwagen en vragen of de boer met zijn trekker hem om de week wilt legen zolang je zelf geen trekker hebt. Die boer goed te vriend houden, je hebt hem misschien wel vaker nodig voor bijv. Onderhoud aan je wei.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

Simbaa schreef:
Ja breek me de bek niet open over benodigheden met paarden aan huis DuoPenotti ;) Heb ze nu ook aan huis, maar helaas heb ik dit door een scheiding moeten verkopen.
Hier liet ik de mest inderdaad gewoon ophalen.

Een mestcontainer is helaas geen optie, want die kan niet ergens worden geplaatst waar het bedrijf er makkelijk bij kan.
Die minitrekker komt er dus echt, maar for the time being denk ik nu even na.

Maar mocht er iemand een oude trekker (goedkoop lelijk besje :) ) te koop hebben, houd ik me uiteraard aanbevolen!

wat betreft mestcontainer , ook niet als er een kraan bij kan die hem leeg schept ? dus geen vrachtwagen die de container ophaalt. ik doe veel werk voor paardenhouders ook mest afvoeren , wat ik doe is containers legen met de mobielekraan ( de container blijft dus altijd staan )

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:29

Moet de kiepwagen perse op die plek staan waar alleen een mini trekker bij kan? Ik moet ook best een eindje lopen van schuilstal naar de mestcontainer. Ideaal is anders, maar op zich ga je niet dood van een beetje langer lopen met een kruiwagen.

Toen mijn pony's nog elders stonden konden we het ook bij de overbuurman brengen, toen liepen we met elke volle kruiwagen daar rechtstreeks heen. Als dat een mogelijkheid is, dan misschien investeren in een grote kruiwagen die zelfaandrijving heeft of inderdaad een quad + aanhangertje?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:30

Hoe ver is een eindje wandelen? Als je niet teveel paarden hebt, kan je misschien de mest gewoon verzamelen in een mini dumper / grote elektrische kruiwagen en dan deze even naar de buurman rijden als die vol is?