Ik ben mij langzaam weer aan het orienteren op de mogelijkheid om (weer) een pensionplek aan huis aan te bieden volgend jaar. Mogelijk 1 paard, eventueel 2 of bijvoorbeeld een paard en een shetlander.
We gaan begin komend jaar een heleboel aanpassen aan de paddock, mijn rijbak is bijvoorbeeld opgeofferd voor een stuk paddock en komt terug op ons nieuw aangeschafte land.
Ik ben echt nog in de denk- en ontwerkfase en wil graag hier toetsen wat redelijk is.
Ik zit in buitengebied Callantsoog ( kop van Noord Holland), tegen Julianadorp aan.
Wat ik bied:
- Op dit moment een paddock van 2500m2 met heuvel, beplanting. Weinig tot geen modder
- 1 hectare weiland
- Poetsplaats binnen, wassen kan buiten.
- Een schuilstal van 9 bij 3 m
- Onbeperkt hooi met analyse, ik koop hooi laag in suiker.
Buitenrijden is hier in de berm mogelijk, strand is een uur stappen, met de auto zo'n 5 minuten.
Komend jaar worden er een paar dingen aangepast:
- Er komt weer een rijbak van 20x40, we gaan deze goed opbouwen zodat deze bruikbaar is grootste deel van het jaar.
- ca. 2000m2 extra paddock, ook weer ingericht als browsing paddock met borders/planten.
- de schuilstal gaat weg en wordt vervangen voor een stal. Deze stal bestaat uit 4 stallen van 3 bij 3,5 m. Met de mogelijkheid om er 2 stallen van 6 bij 3,5 van te maken. Voor de stal komt een overkapping waar de paarden ook kunnen schuilen.
Wat zoek ik?
Iemand die zeer regelmatig aanwezig is. Dus zeker 5 dagen in de week.
Betrouwbaar is, past bij paarden aan huis. Je loopt natuurlijk rond op het prive terrein van mij en mijn ouders (2 woonhuizen op 1 erf).
Een nuchtere, eerlijke kijk heeft op paarden en paardenwelzijn. Of je nu recreatie- of sportruiter bent.
Begrijpt dat paarden houden ook werk is, niet alleen leuk. Dus niet iemand die vol pension verwacht of heel weinig tijd bij zijn of haar paard kan doorbrengen.
Ik zoek gezelschap en ook iemand die wat werk uit handen kan nemen.
Ik wil dus dat diegene 2 of 3 (wat is redelijk?) vaste uitmest dagen heeft.
Voeren doe ik zelf.
Er staan op dit moment 3 paarden van mijzelf, mogelijk in de toekomst 2.
Mijn vragen?
Wat zou ik hiervoor kunnen vragen? Ik dacht zelf rond de 280 euro per maand?
Wat zouden jullie hiervoor willen betalen? Denk je dat het een aantrekkelijke plek kan zijn?
Ik merk dat ik het straks heel spannend zal vinden om een advertentie te maken, ik moet dan echt streng zijn in wie ik hier thuis toe laat natuurlijk en ook nee moeten zeggen tegen sommige reacties misschien.
Ik hoor graag jullie eerlijke meningen, tips en ervaringen mb tot het vinden van mijn / de juiste pensionklant.
Kleine sidenote: ik verwacht niet iets te verdienen met een pensionpaard

De helft van de rijbak op deze luchtfoto is nu paddock.

Het land naast ons perceel is ook van ons en is nu alleen nog weiland.
. Anyway vaak komen er nog verborgen kosten bij, en je zult niet de eerste zijn die er uiteindelijk op toelegt als je alles gaat berekenen.

)