Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Het is een gedraineerde bak, om de 2 meter en 60 cm diep. Het juiste zand en houtchips. Hij ligt er al 6 jaar en hij is gewoon perfect. Onderhoud is met een trekker en weidesleper er af en toe door heen crossen. Poep scheppen verplicht, rollen, losgooien en longeren STRENG VERBODEN. De koste is de helft van een eb en vloed bak.
Wat dan gebeurt is dat de onderste laag vuil wordt met mestrestanten en zo het water slecht weg kan. Wij halen het water niveau altijd omlaag als er vorst komt en we hebben (behalve toen het erg sneeuwde) altijd kunnen rijden. Nou was laatst de pomp stuk, dan is de bak behoorlijk zwaar. Maar sinds maandag doet de pomp het weer en wordt de baan binnenkort weer gelaserd, dus weer perfect. De banen liggen twee jaar.
Daarbij past mijn naam niet meer bij mijn rijstijl (als ik tenminste aan mag nemen dat je daar enigszins op doelde). Ik maak geen slidings / roll backs en dat soort oefeningen, maar het is wel een nuttige opmerking!
. Van bladeren geen last, en we hebben de hele winter door kunnen rijden.
Lekker makkelijk. Niet als het niet uitkomt hoor.
.stalleke schreef:Hij is alleen niet goed voor western ruiters heb ik gehoord
maar dan heb je ook wel een hele fijne bodem hoor!