Allereerst, ik ken deze persoon niet. Maar na het lezen van deze schrijnende en redelijk acute situatie waar deze persoon in zit en waarbij de dieren de dupe zijn, kan ik ook niet niks doen. Wellicht dat de verenigde krachten van bokt deze meneer toch een stapje verder helpen, op wat voor manier dan ook.
--- HELP!
66 pony’s, geiten en schapen zoeken een nieuwe weide met stal
Tientallen afgedankte pony’s, geiten en schapen zijn de afgelopen jaren gered van de slacht. En al die jaren verzorgd door Pony Rescue Stable
Alleen moeten ze binnen 6 weken vertrekken van de huidige locatie! Ze zijn dus met spoed op zoek naar: - Een wei met stal die ze kunnen huren - Mensen die willen helpen bij het leeghalen van de huidige locatie (keet, stallen en bestrating staan inmiddels te koop op marktplaats) - Donaties om de kosten van de verhuizing te kunnen betalen
Ze zetten de schouders er onder om al deze dieren bij elkaar te houden en een onbezorgde toekomst te geven. Hoewel ze ook open staan voor verkoop aan een goed huisje.
Helpen jullie mee?
---
Inmiddels begreep ik dat de bokjes tijdelijk ergens terecht kunnen en ook paard zoekt baas heeft hulp aangeboden voor tijdelijke opvang van de pony's.. maar ook andere oplossingen zijn nog steeds welkom!
Hij plaatst regelmatig updates op de Facebook pagina van rescue pony's stable, er is ook een doneeractie gestart.
Hoezo acuut? Deze meneer heeft een half jaar geleden al te horen gekregen dat hij weg moet.
Bieden
Geplaatst: Gisteren, 16:58
Rob doet me een beetje denken aan een mannelijke vorm van een katten vrouwtje. Je kan wel dieren aan nemen maar daar moet je dan ook wel voor kunnen zorgen.
Mijnheer heeft gewoon een heleboel beesten verzameld waar je ze niet mag houden. En zoals hierboven gezegd, hij weet al heel lang dat hij weg moet.
Lindsey_99
Geplaatst: Gisteren, 17:33
Tot zover de empathie van een aantal bokkers.... Vredige kerst allemaal.
Wie zegt dat hij niet bezig is sinds hij weet dat hij weg moet een ander onderkomen te vinden? Ik hoop in elk geval dat iemand in zijn regio, met voldoende grond, en een geschikte schuur, het wil verhuren. Er moet wel ergens een boer zijn die gestopt is wellicht. Zoiets.
pateeke
Geplaatst: Gisteren, 17:34
Ik meende toch eerder ook al gelezen te hebben over deze situatie. Toen ervaarde hij dit niet als zo acuut... Het zal vast niet eenvoudig zijn om zoveel dieren een nieuw onderkomen te geven. Maar een doneeractie... ik weet niet, voor mij wringt dat wel. Het is meneer die zegt dat hij de pony's gered heeft én die ze ook niet wil weg doen (of aanbieden ter adoptie). Tegelijkertijd vraagt hij wel geld "een pony adopteren van op afstand" en nu ook via een donderactie... De donderactie is bovendien niet alleen voor de verhuis, maar ook voor bv medische kosten. Als je aan dieren begint, en dan zeker aan dieren die je "redt van de slacht", weet je dat je daar medische kosten voor hebt. Bij mij thuis werd altijd gezegd: eerst in je portemonnee kijken en dan pas kopen / aanschaffen. Kan je het niet (zelf) betalen, begin er dan niet aan. Het is nog maar de vraag in hoeverre je die pony's "redt" als je niet de financiële middelen hebt om ervoor te zorgen...
Hoe begrijpelijk ook dat je wil helpen maar doneeracties of deze oproepen zijn niet toegestaan op Bokt. Vandaar dat ik hier een slotje plaats. https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels