Niet echt lekker voor je rug maar je moet wat over hebben voor je paardjes
6 soorten in totaal
Haagbeuk
Fladderiep
Hondsroos
Grauwe wilg
Hazelaar
En zwarte els
Nou maar hopen dat ze allemaal mooi gaan groeien in het voorjaar
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ibbel schreef:En die heb je op 50-60 cm afstand van elkaar gezet, zo te zien?
Voor bomen zoals haagbeuk, iep, wilg en zwarte els moet je minimaal een bladspiegel van 2 meter aanhouden. Dit gaat elkaar verdrukken zodat er bomen en struiken dood zullen gaan en dat is een beetje zonde. Als ik jou was, groef ik minstens de helft er nu direct weer uit om op een tweede plek uit te planten. Heb je 2 bosjes voor hetzelfde geld én gaan ze het ook allemaal doen, normaal gezien.
Chan88 schreef:Bij de plant instructies stond 33cm afstand van elkaar
Dan verkopen ze nl 2x: de eerste keer meteen al teveel, en de 2e keer omdat je de dooie exemplaren wilt vervangen 
Hilary schreef:Als je ze in een dichte haag plant, kun je idd 33 cm aanhouden, kan ook in een zigzag patroon. In zo’n cluster gaat dat voor te veel verdringing / verdrukking zorgen.
Ik heb veel van dat jonge spul van meer bomen nu vandaan. Voor een echte haag/heg (dus een kant op en voor en achter de ruimte zonder andere planten) kun je ze inderdaad redelijk dicht bij elkaar zetten. En 50 cm is fijner dan 33 cm. Het duurt wat langer maar je krijgt er gezondere planten van meestal