Gelukkig is mijn vriend heeeeeel handig en heb ik straks weer een trailer die helemaal in orde is. Ik dacht misschien is het leuk om het proces met jullie te delen.

De wiellagers hadden iets speling, daarom besloten ze alle 4 te vervangen.
Meteen de bladveren en de onderkant van de trailer gecontroleerd, die zijn beide nog goed in orde.
Een ander puntje: de kitnaden waren verouderd. Maar om dit goed te beoordelen moesten we de spatborden weghalen. Toen werd al snel duidelijk dat de kit achter het spatbord alles behalve goed was. Er zat een hoop vuil en vocht in de naad. In het spatbord zelf had zich ook flink wat zand verzameld. Deze zijn gelukkig van kuststof en dus eenvoudig schoon te maken.

De wanden van dit type trailer zijn aan de binnenkant van hout.
Door het laagje aluminium aan de buitenkant en kunststof aan de binnenkant is het lastig om te zien/voelen of het hout nog goed was. Een gezien de slechte kitnaden wilde we dit toch echt controleren.

Er groeide zelfs paddestoelen.. de wand was aan de onderkant duidelijk aan het rotten. Dus we waren er al snel over uit dat deze vernieuwd moeten worden. Gelukkig hebben ze bij ifor williams redelijk goed nagedacht. De wand is te demonteren zonder heel de kap van de trailer af te halen.
Dus zogezegd zo gedaan. Alle schroefjes los en de wand eruit gehaald.

Een wand is er inmiddels uit. De andere volgt snel.
Ondertussen alle benodigde onderdelen verzamelen om hem straks weer terug in elkaar te zetten.
Mocht iemand weten waar ik de originele wanden hier in Nederland kan bestellen dan hoor ik dat heel graag. De rest van de onderdelen heb ik inmiddels gevonden
Ik dacht misschien is het leuk om de rest van de stappen ook met jullie te delen.
Wellicht hier meer mensen die hun ifor Williams trailer hebben opgeknapt?

Zie ik een suburban????
een Nissan Patrol. Onze trek-/vakantie-/offroadwagen: