omheining bak + paddock (en wei)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardaanhuis

omheining bak + paddock (en wei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 09:26

Beste bokkers,

wij zijn op zoek naar een omheining voor onze bak en paddock, wij denken hierbij aan hout en opschroef. Hebben jullie tips waar wij aan moeten denken, wat zijn goede hoogtes bv en hebben jullie aan- of afraders qua bedrijven hiervoor?
Zelf zetten is wel een optie.

Bij de wei zetten we een heg maar aan de binnenkant lint, zijn er dan nog zaken waar we echt aan moeten denken? Mijn man had ook van dat band gezien, maar het lijkt mij dat dat snel gaat hangen? Hij vind lint niet mooi omdat er vaak een gekleurd randje doorheen zit, maar het lijkt mij dat dat niet echt opvalt verder?

Hebben jullie nog andere tips qua omheining, of zaken die je zelf daarbij belangrijk vind en we zeker mee moeten nemen in ons plan?

MarliesV

Re: omheining bak + paddock (en wei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:56

Houdt rekening met ruimte tussen heg en draad, ivm snoeien. En de samenstelling van de heg ivm eten door de paarden.

Lint of draad is ook in het groen verkrijgbaar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:14

Reken er ook nog draad en ogen bij want je moet er stroom op hebben anders vreten ze het aan. Ook wanneer ze gras en hooi tot hun brschikking hebben vreten ze aan het hout.
Wij hebben het door Van Der Greef laten plaatsen.