Brief RVO, paardenhouders moeten heffing betalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Brief RVO, paardenhouders moeten heffing betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:24

Wie heeft hem nog meer gehad?

Een brief van het RVO dat wanneer je paarden op je UBN hebt of hebt gehad, dat je met ingang van 1 maart jl € 22,28 per UBN per jaar moet betalen.
Bedrag voor dit jaar wordt naar rato berekend.

Onze paarden zijn al geruime tijd afgemeld op ons UBN, halverwege ‘23 en we hebben geen UBN plichtige dieren meer.

Als ik het even aanpas in het systeem uiterlijk voor 31-1-2026, vervalt de heffingsaanslag.

Geen idee of het eenmalig aanvinken van vakje geen paardachtigen aanwezig op UBN-adres of dat ook in de toekomst voldoende is.

Afbeelding

Kabayo

Re: Brief RVO, paardenhouders moeten heffing betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

Pfff ze verzinnen altijd wel iets om Nederlanders uit te melken

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

Wij hebben hem ook gehad, toch is dit niet gek, voor andere diersoorten betalen we dit bedrag al jaren.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

tsja daarom moesten ze eerst iedereen zover krijgen om zich te registreren, konden ze daarna deze rekeningen sturen..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:35

Het is zeker niet gek Caira, maar ik vind het wel zonde geld om te betalen voor iets dat we niet meer hebben.
En ik had verwacht nadat ik de paarden na verkoop/dood afgemeld had, dat ook voldoende zou zijn.
Dat waren onze laatste paarden.

Maar het was een fluitje van een cent.
Afbeelding

En toch een fles of 3 wijn verdiend hiermee ;)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:41

Nog geen brief gezien hier.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Nog niets gehad, maar dan zal er vast nog wel een brief komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Was te verwachten hè? Gaat vast nog meer worden en misschien ook wel een mesttaks ofzo aan de hand van de mestboekhouding.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:15

Suzanne F. schreef:
Was te verwachten hè? Gaat vast nog meer worden en misschien ook wel een mesttaks ofzo aan de hand van de mestboekhouding.

Daar houdt ik inderdaad al rekening mee sinds de dag dat er geregistreerd moest worden. :+

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:45

Wij hebben hem ook gehad. Pony staat al een jaar in een rusthuis en netjes afgemeld dus we keken in eerste instantie vreemd op, maar je moet dus blijkbaar ook gaan betalen voor alleen het hébben voor een UBN, ook al staat er niets op je naam.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:57

Van de zomer is het inderdaad ook in het nieuws geweest: [VN] Jaarlijkse heffing ingevoerd voor UBN-registratie

Paardachtigen waren blijkbaar de enige uitzondering die niet hoefde te betalen, dus zo gek is het niet. Bij de invoering was al bekend dat we na vijf jaar moesten betalen. Hier heb ik geen brief ontvangen trouwens

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:11

Ben benieuwd of de brief naar mensen met een lege stallijst is gegaan om onnodige kosten te voorkomen, dat zou wel sympatiek zijn.
Ik heb heb hem nog niet gehad, heb hem ook gewoon nog nodig want ik heb nog paarden. Ik wist het al wel van het nieuwsbericht.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:10

mooney schreef:
Ben benieuwd of de brief naar mensen met een lege stallijst is gegaan om onnodige kosten te voorkomen, dat zou wel sympatiek zijn.
Ik heb heb hem nog niet gehad, heb hem ook gewoon nog nodig want ik heb nog paarden. Ik wist het al wel van het nieuwsbericht.

Ja. Hier geen paarden meer geregistreerd maar wel een brief incl. Uitleg over hoe af te melden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:40

Is iemand daar zelfs enigszins verrast door?
Nu nog de verplichte preventieve ruimingen en we zijn dezelfde arme schapen als boeren.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:02

Ayasha schreef:
Nu nog de verplichte preventieve ruimingen en we zijn dezelfde arme schapen als boeren.

Eerst nog extra verplichte inentingen , vele extra controles op flutregels , 1000den extra ambtenaren aannemen , vreemde zogenaamde levensgevaarlijke ziekte er in gooien en dan de sector uitroeien . ( dan maar een wappie maar als het nu nog niet gezien wordt.....)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

SARINO schreef:
Ayasha schreef:

Eerst nog extra verplichte inentingen , vele extra controles op flutregels , 1000den extra ambtenaren aannemen , vreemde zogenaamde levensgevaarlijke ziekte er in gooien en dan de sector uitroeien . ( dan maar een wappie maar als het nu nog niet gezien wordt.....)

De extra ambtenaren zijn er in België al. :=
En de nieuwe ziektes duiken ook al op.