Waar laat je grote pakken voordroog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Waar laat je grote pakken voordroog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:41

Helaas... na vele jaren van betrouwbaar goed hooi leveren, heeft onze hooiboer dit jaar een te vochtige partij geleverd. Sommige pakken lijken wel kuilvoer, zo vochtig. Het is verder keurig voer hoor, voor koeien ofzo... Maar totaal niet geschikt voor mijn koudbloeden.
Onwijs balen natuurlijk.

Ik heb hem gevraagd of hij niet per ongeluk een verkeerde partij hier heeft geleverd, maar dat zou niet het geval zijn. Ik vroeg om een oplossing maar ik kreeg een reactie met verwijten aan zijn loonbedrijf en verder niets. Ik heb hem daarop maar gevraagd of hij de pakken weer wil komen ophalen.
(Vorig jaar was er een partij met enorm veel pitrus erin, die is hij toen komen omruilen)

Deze conversatie verliep via Whatsapp en waar gisteravond de vinkjes nog blauw waren, zijn ze nu grijs en enkel. In de geschiedenis van de berichten kan ik zien dat ze weldegelijk zijn afgeleverd en gelezen. Ik vrees dat het uitzetten van de blauwe vinkjes niet zo heel veel goeds betekend voor hoe hij het nu met ons wil oplossen... dus ik bereid me voor op het ergste, namelijk dat hij ons met deze foute partij laat stikken.

Dus hierbij mijn vraag: waar laat ik als particulier nou ruim 31 grote vierkante blokken ruwvoer in folie die ikzelf niet kan gebruiken? Wat zouden jullie doen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:43

Wat rot.
En heb je ook al wat anders dan?

En deze op marktplaats zetten?

Ik kende iemand met jonge sportpaarden opfok die juist liever dat soort hooi had.
Die had uiteraard ook geen last van broei want pak was elke dag op.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op Vandaag, 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:43

Op Marktplaats zetten?
Of even bij een boer in de buurt langs gaan?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:47

Pff dat zijn wel erg veel, wat een pech ook. En slecht van je hooiboer.

Als het wel goed voer is, kun je niet een koeienboer bij jullie in de buurt vragen of hij het wil hebben? Die komt het waarschijnlijk wel halen. Vraag is natuurlijk of je de volle prijs kunt vragen, er is o(ook bij jullie waarschijnlijk) genoeg voer. Desnoods via Marktplaats aanbieden?

Ibbel

Re: Waar laat je grote pakken voordroog?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Je hebt ook nieuwe pakken nodig, neem ik aan. Vragen of je deze kunt 'inruilen' bij een andere loonwerker of een foeragehandelaar? Je zal er niet de volle mep voor kunnen krijgen, maar af laten voeren (om er compost van te laten maken) kost ook geld. Scheelt ook transportkosten: nieuwe lading aanvoeren, en deze meteen mee terug laten nemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

Ik zou hem maandag eens opbellen. Of anders langsgaan.

Via Whatsapp is communicatie niet altijd duidelijk.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

Fouragehandel Van der Wal in Creil bellen, die kopen nog wel eens partijen op. Je zal er niet de hoofdprijs voor vangen, maar weg is weg.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:07

Verkopen op MP aan een koeienboer. Maar wel echt heel slecht van je hooiboer, die zou ze gewoon terug moeten nemen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:45

Ik voer ook prima wat natter voordroog aan jonge paarden inderdaad.
Ik zou als je het niet opgelost krijgt via mp of een fourage handel proberen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:50

Goed uitelkaar trekken en op pellets kan nog wel eens helpen. En dan regelmatig omscheppen. Anders vragen bij een andere fouragehandelaar. Succes in ieder geval. Altijd vervelend zoiets

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:11

Ik voerde vroeger graag wat vochtigere voordroog aan de sportpaarden. Lijkt me dat je deze pakken zeker wel kwijt kan en voor een normale prijs kan verkopen.
Voor koudbloeden kan ik me voorstellen dat je droger spul wilt. Kan je niet beter voortaan echt hooi gaan voeren? Plastic pakken geeft altijd risico op iets natter dan gewenst.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:31

Al zegt het natuurlijk niet perse wat over de voedingswaarde.
Wel over de voersnelheid die je moet hebben.

Maar inderdaad wat Suzanne zegt.
Dat is wel altijd een gok met verpakt gras.
Je nooit precies weet wat er in zit.

Maar wel makkelijk buiten op te slaan.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:35

Heel vervelend!
Ander idee: de voedingswaarde laten testen? Wie weet valt het mee en kan je het toch gewoon voeren.
Ik zou trouwens voor koudbloeden ook voor onverpakt hooi gaan.
Maar aangezien je het normaal ook voert zou ik testen nog wel de moeite vinden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Ik had dit jaar een vrij natte eerst snee en die heb ik verkocht aan een plaatselijke springstal. Die was er heel blij mee. Dus er is zeker wel markt voor

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 48 min geleden

Dank voor het meedenken!

Pakjes hooi gaat hier eigenlijk niet, mijn oude warmbloed heeft astma.
Ik ga over op midi baaltjes, die staan gelukkig in de regio nog volop te koop. Maar naar is het wel, zo eind november nog ander hooi moeten verkrijgen.

Ik zal morgen eens bellen met de boer. Reken nergens meer op, maar als ik hem gesproken heb kan ik iig een plan gaan trekken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12 min geleden

Onze koudbloeden eten dat prima maar wel naast hooi. Wij hebben het juist graag wat nat. Hun ook haha. 2 jaar geleden hadden we droog en dat werd dure bodembedekking. Nu nog aan het voeren van vorig jaar dat was eigenlijk te nat maar ze zijn er gek op en doen het er super op! Dat van dit jaar is als het goed is er tussenin dus ben benieuwd hoe ze dat doen.
Denk 20 kg nat voordroog en 1 pak hooi per dag wat ze samen weg eten.