Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Mocht je toch nog een Aesculap Bonum overwegen ipv een Heiniger. Er is nu een leuke Black Friday actie op een Aesculap Silvaris bij agrishop.nl. De Silvaris is eigenlijk gewoon een Bonum met een ander jasje aan. De Aesculap Bonum is denk ik ongeveer de tegenhanger van de Heiniger Xplorer. Bij de variant met twee accu's zit er zelfs een momentsleutel bij die los ook al bijna 40 euro kost.
Variant met 2 accu's en momentsleutel is nu € 327,28 ipv € 429,90 inclusief verzendkosten.
https://www.agrishop.nl/voss-farming-ac ... -accu.html
De variant met 1 accu is van € 369,90 voor € 289.
https://www.agrishop.nl/voss-farming-ac ... -accu.html
noukie12 schreef:Heiniger Xplorer is vind ik echt wel voor iemand met verstand van apparaten. Heel veel mensen lopen tegen problemen aan het afstellen.
Ben je van plan om 1 of 2 paarden te scheren in de winter? Of 20+
Kabayo schreef:Wat wil je er mee? Alleen toilleteren? Of het gehele paard scheren?
Ik heb de heineger saphir. Ik ben er super tevreden mee. Kan er ook dikke sokken mee uitscheren. Helemaal scheren is het niet mee aan te raden. Ik heb er wel eens een veulen in z’n geheel mee geschoren maar dan wordt ie echt wel erg heet en snel stomp.
Maar ja daar is hij ook niet voor gemaakt

SansaS schreef:Kabayo schreef:Wat wil je er mee? Alleen toilleteren? Of het gehele paard scheren?
Ik heb de heineger saphir. Ik ben er super tevreden mee. Kan er ook dikke sokken mee uitscheren. Helemaal scheren is het niet mee aan te raden. Ik heb er wel eens een veulen in z’n geheel mee geschoren maar dan wordt ie echt wel erg heet en snel stomp.
Huh? Daar is die juist wel voor en wordt die veel voor gebruikt. Ook door professionele stallen en ook scheerders geven aan dit gewoon kan.
Ik scheer echt altijd met de saphir heel paard. Ben in 1,5 uur klaar met volledig scheren. Wordt niet heet als je regelmatig olie en koelspray doet en snel stomp ook totaal niet. Breed mes erop en hij is vrijwel net zo breed als een gewoon apparaat.
[ Afbeelding ]
Gisteren nog weer gedaan 1,5 uur en klaar was kees.
Juist ideaal apparaat als je alleen je eigen dieren scheert.
. Ik zou graag zowel een grote (voor het lichaam) als een kleine (voor de benen en lastige plekken) willen. Op dit moment werk ik al een aantal jaar met een Liscop scheermachine met snoer en Sectolin tondeuse en vooral bij de tondeuse merk ik dat deze niet altijd even makkelijk door het haar heenkomt. Vandaar dat ik dus op zoek ben naar iets anders. Ik heb al eens eentje geschoren met de Aesculap Bonum en dat vond ik toen wel erg prettig werken. Maar ik lees ook veel goede berichten over Heiniger...SansaS schreef:Kabayo schreef:Wat wil je er mee? Alleen toilleteren? Of het gehele paard scheren?
Huh? Daar is die juist wel voor en wordt die veel voor gebruikt. Ook door professionele stallen en ook scheerders geven aan dit gewoon kan.
Ik scheer echt altijd met de saphir heel paard. Ben in 1,5 uur klaar met volledig scheren. Wordt niet heet als je regelmatig olie en koelspray doet en snel stomp ook totaal niet. Breed mes erop en hij is vrijwel net zo breed als een gewoon apparaat.
[ Afbeelding ]
Gisteren nog weer gedaan 1,5 uur en klaar was kees.
Juist ideaal apparaat als je alleen je eigen dieren scheert.
noukie12 schreef:Dan zou ik de sappige horse aanbevelen en voor het tondeuse werk smalle messen erbij kopen voor de toekomst.
De brede messen zijn zeker geschikt voor het gehele paard.
Dubbele accu is dan wel aan te bevelen. En vergeet idd spray niet. Om tussendoor een keer goed te koelen
Duhelo schreef:ik heb net ook de heinige saphir besteld. Vriendin van me is hondentrimmer en heeft dit apparaatje, scheert er hele honden mee, de sokken van mijn trekpaarden, de halzen van mijn trekpaarden, maar ook volledige paarden.
Ik was er al lang naar aan het kijken dus nu maar even de stap gezet.
Duhelo schreef:noukie12 schreef:Dan zou ik de sappige horse aanbevelen en voor het tondeuse werk smalle messen erbij kopen voor de toekomst.
De brede messen zijn zeker geschikt voor het gehele paard.
Dubbele accu is dan wel aan te bevelen. En vergeet idd spray niet. Om tussendoor een keer goed te koelen
sappige horse