Welke scheermachine?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSerena

Welke scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 11:14

Hoi hoi,

Ik kom er op het moment niet uit.. Zijn er mensen die misschien weten welke scheerapparaat voor je paard het meest stille is om het zo te zeggen? Niet een die veel geluid maakt, ik heb best een angstig paard maar ze zweet op 't moment zo snel na een half uurtje rustig longeren dat het niet makkelijk te doen is om uren te wachten tot ze droog is als je ook moet werken.. :):)

Ik weet niet of dit topic onder de juiste forumdeel geplaatst is, anders excuses. Ik plaats vrijwel bijna nooit iets. :D

LaDonna75

Re: Welke scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:02

Ik lees even mee, ik twijfel tussen de Aesculap Bonum of Heiniger Xplorer. Er zit wel wat prijsverschil in, maar hoe zit het kwalitatief en in gebruik?

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:34

Iemand ervaring met de draadloze van agradi? Dat is een van de voordeligste die ik tegenkom. Bij de duurdere merken zoals heiniger zit je zo op de 500 euries... Ik heb 1-3 scheerbeurten, met name benen en een jacht model per jaar.

https://agradi.nl/products/agradi-schee ... aard-blauw

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 13:00

Ik heb de heiniger opal. Fijn ding, erg stil vind ik.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 14:47

Melzazu schreef:

Maar dat is een opscheermachine/tondeuse volgens mij. Ik zoek echt een scheerapparaat om het hele paard te scheren, niet voor opscheren.

abbie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 15:10

Ik heb een heiniger xplorer en een heiniger opal. De xplorer maakt niet enorm veel geluid. De opal is echt heel stil die gebruik ik meestal voor de benen en het hoofd, maar we hadden ook een bang paard en die hebben we helemaal met de opal geschoren met de bredere messen en dat ging toen prima. Vind het allebei fijne apparaten.

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 17:09

lletam schreef:
Iemand ervaring met de draadloze van agradi? Dat is een van de voordeligste die ik tegenkom. Bij de duurdere merken zoals heiniger zit je zo op de 500 euries... Ik heb 1-3 scheerbeurten, met name benen en een jacht model per jaar.

Ja, deze heb ik al een aantal jaar. Bevalt zeer goed. Scheer ook jachtmodel. Altijd makkelijk te voltooien op 1 accu. Messen blijven ook scherp, nu 6x gebruikt denk ik. Ik was paard altijd wel goed van te voren en zachte KWPN vacht.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:14

LaDonna75 schreef:
Melzazu schreef:

Maar dat is een opscheermachine/tondeuse volgens mij. Ik zoek echt een scheerapparaat om het hele paard te scheren, niet voor opscheren.

Ik scheer mijn paard daar helemaal mee. Heb voor het lichaam wel de bredere messen. Die kun je daar prima voor krijgen.

Is wel een “gewone” vacht dus geen koudbloed of zo.

Meloentje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 22:11

LaDonna75 schreef:
Ik lees even mee, ik twijfel tussen de Aesculap Bonum of Heiniger Xplorer. Er zit wel wat prijsverschil in, maar hoe zit het kwalitatief en in gebruik?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik twijfel zelf ook tussen deze twee en zou dan ook graag nog de kleinere variant willen (Heiniger Saphir of Aesculap Durati).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 22:20

Als je hem alleen voor je eigen paard(en) wil gebruiken zou ik de Heiniger Saphir kopen.
Ik heb die en de Bonum van Aesculap in mijn bezit waar ik iedere winter tientallen paarden mee scheer en met de Saphir kun je prima een heel paard mee scheren.
Wel ff ander scheer kopje bij bestellen, die erbij zit scheert erg kort, dacht op 1,5 mm. Ik scheer er in de zomer ook rustig 5 veulens mee op een dag en dat gaat prima!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 07:22

Ik heb de Heiniger Xplore besteld, mooi aanbieding en hij kan op het bedrijf want ook geschikt voor rundvee :)

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 08:17

Renss schreef:
lletam schreef:

Ja, deze heb ik al een aantal jaar. Bevalt zeer goed. Scheer ook jachtmodel. Altijd makkelijk te voltooien op 1 accu. Messen blijven ook scherp, nu 6x gebruikt denk ik. Ik was paard altijd wel goed van te voren en zachte KWPN vacht.

Dat klinkt goed!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 06:37

Renss schreef:
lletam schreef:

Er lijken wel drie varianten Farmclipper te zijn. := Is dat nu een en dezelfde machine? Je hebt de Kerbl Farmclipper, Agradi Farmclipper en de Clipster Farmclipper. De specs zijn nagenoeg gelijk en de afbeeldingen lijken ook sterk op elkaar. De prijzen door BF nu ook. :')

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 08:40

Qua prijs lijkt die van agradi vooralsnog het voordeligst, en dat is al met bf korting..

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-25 13:18

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Ik ben voor de heiniger opal gegaan, vandaag even gekeken hoe ze erop reageerde om wat over haar lichaam heen te gaan (niet scheren, maar dat ie aan is zonder iets te doen) en te belonen. Maar ze vond het extreem spannend.. Op haar zijkant, rug en kont vond ze het niet erg. Hals daarin tegen dacht ze echt van Oh help! Dit is eng. 8)7
Ik heb van agradi zo'n kleine tondeuse, die vind ze totaal niet erg en mag ik zelfs sokjes een beetje wegscheren. Stukje bij d'r benen ook gedaan, was ook geen probleem.

Is dit gewoon doorzetten met de andere machine en in 1 keer doen of in meerdere keren? Ik heb zelf nog nooit geschoren dus krijg hier ook hulp bij want anders heb ik straks een of andere stekelvarken. :)) Ik moet zeggen, normaal zet je dan door maar deze merrie heeft een trauma en wil haar niet overdonderen en kortsluiting geven om 't zo te zeggen..

Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:42

Gewoon proberen, die van mij moest eerst even met grote ogen snuiven en toen stond ze gewoon keurig stil. Ik heb ook hulp gehad, eerst even gekeken en pony gerustgesteld en toen de rollen omgedraaid en is mijn helper gaan kijken. Succes!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 20:19

Ik begin ook altijd op de flanken en dan buik en eerst naar achteren en dan pas weer door naar voren. Die van mij vind vlak achter de oren wel spannend maar dat wordt steeds beter.

Heb je eventueel een geluidsdempend oornetje? Dat zou je eventueel nog op kunnen doen. Kan soms ook wat helpen. Maar het is ook een kwestie van geduld en belonen. Dat kan juist door het apparaat weg te halen wanneer ze maar 1 seconde rustig is. En zo zal het dan vermoedelijk steeds beter gaan.