Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Katja schreef:Alle knopjes erop is welke niveau? En is het paard makkelijk na te rijden voor een minder ervaren ruiter?
Voor goed afgerichte paarden die minimaal lichte tour lopen is heel makkelijk een oplossing te vinden.
tamary schreef:Is het een optie om ze 1-2 jaar ergens op een pensioenstal in Frankrijk neer te zetten? Dan blijven ze van jouw, kosten zijn fors lager en jij hebt even ademruimte zowel qua tijd als financien om een andere, permanentere oplossing te zoeken (en afhankelijk van je baan kan dat ook een boerderijtje daar zijn zelfs).
marfries schreef:Allereerst sterkte met je situatie. We hebben helaas niet altijd alles in de hand.
Misschien kun je bij de plaatselijke rijvereniging eens polsen of iemand tijdelijk gebaat zou zijn bij een leerpaard? Of voor overstap pony naar paard?
Bedenk wel hoe lang tijdelijk is, het kan natuurlijk dat iemand pas interesse heeft als ze ook minimaal een jaar een team met jouw paard mogen vormen én dat ze door mogen gaan tot ze zelf willen stoppen.
Of misschien bij een manege zodat je lasten lager zijn? Of toch verkoop, of lease om niets overwegen, maar dan gun je als een ware jouw paard het geluk bij een ander.
Of betaalde bijrijder zoeken?
Juut schreef:Hoe lang is de periode die je moet overbruggen?
Op dit moment heb ik geen creatievere oplossingen dan je zelf al aandraagt.
Sterkte, niemand van ons heeft garantie op onze toekomst. Je zoekt de beste oplossing voor je paarden, en meer kan niet van je worden verwacht.
prompter schreef:De constructie die je het liefste wil lijkt me best lastig, maar wellicht ziet iemand er iets in. Persoonlijk zou ik kiezen voor een verblijf verder weg maar goedkoper totdat je alles weer op orde hebt, dan hou je zelf de regie. Als je je paard uit handen geeft en de houder betaalt alle kosten, dan heeft diegene er ook van alles over te zeggen, dat lijkt me best lastig.
prompter schreef:De constructie die je het liefste wil lijkt me best lastig, maar wellicht ziet iemand er iets in. Persoonlijk zou ik kiezen voor een verblijf verder weg maar goedkoper totdat je alles weer op orde hebt, dan hou je zelf de regie. Als je je paard uit handen geeft en de houder betaalt alle kosten, dan heeft diegene er ook van alles over te zeggen, dat lijkt me best lastig.
marleen_88 schreef:Wat een lastige situatie.
Is een pensioenplek in NL een optie voor je? Er zijn meerdere stallen die dit aanbieden, je kunt ze bezoeken en ze worden verzorgd.
Elisa2 schreef:Ik zag laatst een oproepje van iemand die een Z2 paard zocht in een soort lease constructie om samen door te groeien naar Subtop niveau. Zij had al meerdere paarden opgeleid naar dat niveau. Zal even kijken of ik dat nog kan vinden voor je.
En op Sporthorses staan soms ook dit soort constructies/ paarden gevraagd.