Scheerapparaat tussenmaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sophieex

Scheerapparaat tussenmaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 09:14

Hallo,

Ik had altijd een wahl avalon, echter hield deze er na 1.5 paard al mee op.

Ik ben opzoek naar een nieuw scheerapparaat, maar eigenlijk wil ik weer zo’n tussenmaatje. Heeft iemand hier ervaring mee?

XladyX

Re: Scheerapparaat tussenmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 09:27

Als je hierover op bokt op andere topics zoekt kom je overal hetzelfde advies tegen; de Moser Max 45. Ik heb deze zelf ook en vind het een heel fijn apparaat! Kan m zeker aanraden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:59

De Moser Max is fijn.

Maar heb nu een Heiniger Saphier, die is nog fijner (maar ook een stuk duurder). En de messen van de Moser paste er ook mooi op.

sophieex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 12:11

Dennis schreef:
De Moser Max is fijn.

Maar heb nu een Heiniger Saphier, die is nog fijner (maar ook een stuk duurder). En de messen van de Moser paste er ook mooi op.

Ik keek inderdaad ook naar de Heiniger Saphir. Maar ik begreep vN heiniger dat deze messen snel kunnen vastlopen als je het hele paard scheert?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:38

Belangrijk om de messen tussendoor even schoon te borstelen met een scheerkwast en van een druppel olie te voorzien. Deze messen komen ook door dikke poedel en labradoodlevachten dus dan zal het met een paard ook wel gaan. Eventueel zou je kunnen voorscheren met een skiptoothmes, dat is een groffer mes, daarmee geen oksels e.d. doen ivm velletjes ertussen. Daarna nascheren met een fijne scheerkop voor een mooie afwerking.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:01

Ik doe hele shetlanders met mijn Heiniger saphir. Dus niet overdreven veel oppervlakte, maar wel heftig veel haar ;) . Bij mijn forester vliegt hij er doorheen.

Ik heb net van de week er een breder scheerkopje bij besteld voor als ik meer dan een modelletje wil scheren.

sophieex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 13:02

Dennis schreef:
Ik doe hele shetlanders met mijn Heiniger saphir. Dus niet overdreven veel oppervlakte, maar wel heftig veel haar ;) . Bij mijn forester vliegt hij er doorheen.

Ik heb net van de week er een breder scheerkopje bij besteld voor als ik meer dan een modelletje wil scheren.

Oh dat klinkt goed! Hoeveel mm scheer je ze dan?

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:03

Ik scheer zelf mijn hele pluizige kwpn'er met Heiniger Saphire, geen probleem hoor.
Voor hoofd en lastige plekjes (bijvoorbeeld oksels) heb ik een smaller mes erbij. Heiniger WF10, 1,5 mm mes en mes nr 10, ook 1,5 mm is de smalle. Je hebt ook 3mm messen.
Inderdaad tussendoor genoeg je messen schoonmaken, olieen en belangrijk zorg dat je paard schoon is (heel goed borstelen, of nog liever eerst gewassen voor het netste resultaat)

sophieex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 13:04

[quote="Natasja71"]Ik scheer zelf mijn hele pluizige kwpn'er met Heiniger Saphire, geen probleem hoor.
Voor hoofd en lastige plekjes (bijvoorbeeld oksels) heb ik een smaller mes erbij. Heiniger WF10, 1,5 mm mes en mes nr 10, ook 1,5 mm is de smalle. Je hebt ook 3mm messen.
Inderdaad tussendoor genoeg je messen schoonmaken, olieen en belangrijk zorg dat je paard schoon is (heel goed borstelen, of nog liever eerst gewassen voor het netste resultaat)[/quote

Is de 1,5mm niet heel kort? Ik dacht zelf aan 2.3 maar daar heb je dus alleen de brede messen voor.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:04

Ik heb er verschillende 3mm kopjes bij. En eentje van 1mm ofzo, maar die is wel heel kort dus gebruik ik niet.
En die brede die ik net besteld heb is volgens mij 2,7mm.

sophieex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 13:08

Dennis schreef:
Ik heb er verschillende 3mm kopjes bij. En eentje van 1mm ofzo, maar die is wel heel kort dus gebruik ik niet.
En die brede die ik net besteld heb is volgens mij 2,7mm.

Waar bestel je die? Ik zie vooral 1.5mm. Is er een site met allerlei messen voor dit apparaat?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 13:15

Ik heb hem bij Macrovet besteld.
Van het merk Clippr, die passen er ook op.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 07:54

Trim.nl
Okdv.nl
Jetty.nl

Hier hebben ze alle messen