Hopelijk kan Bokt mij hierin verder helpen. Binnenkort komen de paarden bij ons 's nachts weer op stal.
Voor mijn paard met astma wil ik graag een buitenluik. Het raampje wat hij nu in de stal heeft is helaas niet meer voldoende (en kan hij ook niet met zijn hoofd naar buiten).
Ik zoek eigenlijk een soort stalluik die bij bijvoorbeeld heftige storm 'dicht' kan maar waar dan toch nog frisse lucht door kan komen. In mijn hoofd had ik een soort windbreekgaas of ventilatierooster oid in gedachten. Maar ik heb geen idee of dit wcht mogelijk is.
Het luik zal grootste gedeelte van de tijd gewoon open staan. Maar bij hele heftige regenval met enorme wind er op (wonen vlakbij de kust), kan het toch eens voorkomen dat deze een nachtje 'dicht' moet.
Als ik google kom ik altijd de traditionele luiken tegen waarbij dicht ook echt dicht is.
Weten jullie stalluiken waarbij er, als je ze dicht doet, toch nog frisse lucht doorheen kan komen?
Alle ideeën zijn welkom, nieuw/ online te koop of zelfgemaakt!
Het zal waarschijnlijk ook zelf (na)gemaakt worden, dus zitten niet direct aan bepaalde afmetingen gebonden.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen in de zoektocht