Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kabayo schreef:Een vriendin van mij heeft paddock platen en de paarden durven er niet op te draven / galopperen en ook niet te rollen. Het is erg hard.
Als ze er meer zand overheen gooit wordt het dezelfde natte bende als voor de paddock platen
Ik zou ze zelf persoonlijk nooit kopen
MyWishMax schreef:Wij hebben paddocks met platen erin. Wel degene waar idd voor gegraven moet worden en waar zand op moet. Maar die zijn te hard om op te longeren. Rollen doen ze wel, maar degene zonder platen vinden ze fijner qua rollen. En er moet regelmatig zand bij alsnog.
Om ze zacht genoeg te moeten maken zou er nog meer zand op moeten maar dan worden ze weer te zwaar gok ik of je moet continu kunnen sproeien en er iets anders als enkel zand op gooien.
Duhelo schreef:De mudcontrols bloot zou ik ook niet durven op longeren (behalve in stap en een verzameld drafje.) Ze zijn wel redelijk glad. Met een 10 tal cm zand erop zou ik ze wel ideaal vinden. Maar als je grondwerken doet met gravel eronder kan je evengoed de G4 platen nemen gok ik.
Gravel opbouwen, daarop gronddoek, laagje draineerzand, G4 platen, en opvullen met zand.
s0173957 schreef:In Duitsland wordt dat volgens mij meer gedaan, maar dan opgevuld met lava om te dienen als fundering. Zelfde effect als het steenpuin dat veel gebruikt wordt maar pak meer waterdoorlatend.
L_Rivaldo schreef:Duhelo schreef:De mudcontrols bloot zou ik ook niet durven op longeren (behalve in stap en een verzameld drafje.) Ze zijn wel redelijk glad. Met een 10 tal cm zand erop zou ik ze wel ideaal vinden. Maar als je grondwerken doet met gravel eronder kan je evengoed de G4 platen nemen gok ik.
Gravel opbouwen, daarop gronddoek, laagje draineerzand, G4 platen, en opvullen met zand.
Doe of soortgelijke bedoel ik inderdaad. Heb he ervaring met erop longeren?