De bedoeling is om alles na te maken zoals we dat vroeger hadden. In totaal plaats voor maximaal 4, waarvan we zelf twee plaatsen willen behouden. Schofthoogte onder de 1.55m. Een eenvoudige rijbaan, buitenboxen. Paarden zouden buiten staan zolang het licht is buiten, dus in de zomer is dat langer dan in de winter. De paarden zouden jaarrond het land op gaan, een aardig formaat weiland wat nooit kaalgevreten raakt. Alleen bij bevroren grond en zware regenval zouden ze niet het land op gaan maar in de rijbaan buiten staan. Ze staan dan op houtmot en krijgen 2 keer per dag krachtvoer en ruwvoer. Als ze het land niet op kunnen uiteraard vaker hooi. Op basis van volpension dus wij mesten de stallen, voeren, zetten buiten/binnen etc en de eigenaar komt alleen voor het paard zelf.
Er zijn uitrijmogelijkheden qua wat parken in de omgeving. Een bos met ruiterpaden is 45-60 minuten stappen of 10 minuten met de trailer.
De locatie maakt in deze ook wel uit denk ik; het is in het westen van het land, regio randstad. Een plek waar het paard uberhaupt meer dan een uur buiten komt is in deze regio al uniek, dat besef ik mij al te goed. Laat staan weidegang, ook in de winter.
Er zijn ook nadelen; er is geen verlichting. Geen stroom. En geen leidingwater. De paarden drinken natuurwater.
Weinig faciliteiten dus maar voor het paardenwelzijn een toffe plek. Wij hebben destijds jarenlang op deze plek paarden gehouden op dezelfde manier als waarop we het weer zouden doen, met plezier. Nu alleen dus de vraag, wat is nou een realistische stalprijs in deze omgeving voor deze plek? Uiteraard is het allemaal alleen nog maar in de plannen, en is er nog niets uitgevoerd verder. Maar ik ben toch nieuwsgierig wat menig persoon zou betalen hiervoor.

)
Heb er nu eigenlijk nog steeds twee op diezelfde weide staan dus 15 jaar inmiddels.