Ik heb nu langere tijd mijn paarden aan huis staan. Klein maar fijn. Het gras dient vooral als snack en niet als voeding. Ik heb geen bak, het enige wat ik mis is een fijne longeercirkel. Ik longeer nu in de grootste wei, maar het logeert niet fijn dus wil ik een cirkel aanleggen

Foto’s is nog voor het inzaaien etc toen de palen net stonden dus let vooral niet op de kale plekken.
Mijn idee is dus om het rode een cirkel te maken / evt een vierkant ervan te maken in het paars. De rode cirkel heeft een doorsnede van 20 meter.
Onder de mooie eik kan ik ze vanaf eind augustus niet meer zetten door de hoeveelheid eikels die de boom laat vallen, en dat duurt echt lang. Dan vanaf oktober blijven ze überhaupt op het stukje verhard en zand voor de stal omdat het daar helemaal modder vrij is gemaakt.
Daarbij onder de eik groeit door het gebrek aan zon het gras heel slecht. Ideaal dus om een cirkel aan te leggen.
Ik verlies hiermee wel mijn “rij” weide, maar goed heb ik nou ook weer niet in kunnen rijden. Dus of ik hem mis? Tussen de te maken cirkel en de “kleinste” weide wil ik dan mijn boomstronken leggen.
Maar hoe zouden jullie dit indelen?