Tegenwoordig is er een hele hoop te doen rondom dreigingen in de wereld. Ook voor Nederland is dit het geval. Er is al een hoop gezegd over noodpakketten voor mensen en huisdieren.
Nu vraag ik mij af hoe bokkers dit doen voor hun paard? Stel dat bijvoorbeeld door een cyberaanval de stroom dagenlang uitvalt, of dat er wat met ons drinkwater gebeurd, hoe doen jullie dat dan met drinkwater voor de paarden?
Ik heb er al over nagedacht om grote IBC vaten te vullen met water voor nood of bijvoorbeeld regentonnen aan te schaffen om regenwater op te vangen. Zo heb je dan in geval van nood altijd drinkwater voor een paar dagen voor de paarden.
Een groot nadeel is dat water niet lang houdbaar is en eigenlijk om de zoveel tijd ververst moet worden. Ook het risico op algen en bacteriën is groot. Maar om nou elke maand 1000 liter uit je IBC vat te laten lopen, vat schoon te maken en weer met vers water te vullen is ook niet te doen.
Eigenlijk moet je het donker en koud kunnen bewaren, maar dat gaat ook niet. Het lastige is dat je een behoorlijke hoeveel water moet hebben, gezien een paard zo 30 tot 50 liter water per dag drinkt en op warme dagen zelfs nog meer.
Hoe doen andere bokkers dit? Hebben hier al meer mensen over nagedacht?
Heb de zoekfunctie op bokt al gebruikt, maar kon eigenlijk niets vinden hierover. Vandaar dit topic