Iemand ervaring met spiegelfolie voor in de binnenbak?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Iemand ervaring met spiegelfolie voor in de binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 20:05

Wij willen tegen een deel van de ruiten tussen de kantine en de binnenbaan spiegelfolie plakken. Niet van dat privacfolie (daarvoor hebben we niet voldoende direct licht) maar echt ondoorzichtig spiegelend folie voor maximaal effect.

Wie heeft daar ervaring mee? Hoe houdt het op termijn? Is het het geld waard of zijn er andere goedkope oplossingen voor binnenspiegels?

Ik ben op zoek naar alle mogelijke tips, merken en webwinkels waar het te koop is. Ik kom online van alles tegen, maar omdat we nogal een grote oppervlakte nodig hebben, is het niet iets dat je zomaar even probeert…

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:00

Kijk anders eens bij de action, daar heb ik het ook gehaald en werkt prima. Scheelt een hoop geld. Volgens mij is dat "raamfolie met spiegeleffect". Wel van belang dat het aan de buitenkant, de kant die je wilt dat spiegelt, lichter is dan aan de andere kant anders spiegelt het volgens mij niet.

Mijn ervaring is oké, om het er netjes zonder bubbels op te krijgen is nog een werkje en heb ik nog niet de tijd voor genomen om het uitgebreid en netjes te doen. Ik heb vorig jaar een stukje van 2x1 meter gedaan (op de zij/binnenkant van een kassencomplex welke op een paar meter van de rijbak staat) en dat functioneert prima tot nu toe. Ik kan daardoor een goed beeld krijgen van wat ik aan het doen ben :D . Alleen dat zijn losse ramen en staan niet 100% hezelfde dus een "compleet" plaatje krijg ik er niet van; jij waarschijnlijk ook niet als je het op meerdere ramen moet plakken hoewel dat netter is waarschijnlijk dan op de onregelmatige ramen van een kassencomplex. Ben er iig best tevreden over en zeker voor het geld wat ik eraan kwijt was (3 euro per rol van 2x0,5 meter zie ik online).

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 19:58

XladyX schreef:
Kijk anders eens bij de action, daar heb ik het ook gehaald en werkt prima. Scheelt een hoop geld. Volgens mij is dat "raamfolie met spiegeleffect". Wel van belang dat het aan de buitenkant, de kant die je wilt dat spiegelt, lichter is dan aan de andere kant anders spiegelt het volgens mij niet.

Mijn ervaring is oké, om het er netjes zonder bubbels op te krijgen is nog een werkje en heb ik nog niet de tijd voor genomen om het uitgebreid en netjes te doen. Ik heb vorig jaar een stukje van 2x1 meter gedaan (op de zij/binnenkant van een kassencomplex welke op een paar meter van de rijbak staat) en dat functioneert prima tot nu toe. Ik kan daardoor een goed beeld krijgen van wat ik aan het doen ben :D . Alleen dat zijn losse ramen en staan niet 100% hezelfde dus een "compleet" plaatje krijg ik er niet van; jij waarschijnlijk ook niet als je het op meerdere ramen moet plakken hoewel dat netter is waarschijnlijk dan op de onregelmatige ramen van een kassencomplex. Ben er iig best tevreden over en zeker voor het geld wat ik eraan kwijt was (3 euro per rol van 2x0,5 meter zie ik online).

Thanks, maar dat is dus wat ik niet wil… het gaat bij ons om ramen tussen de kantine en bak in en dan werken dat folie onvoldoende. Ik wil echt ondoorzichtig spiegelend folie.