mini mestverspreider?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

mini mestverspreider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 18:59

Heeft er iemand een mini mestverspreider in gebruik om het land te bemesten? Het is een verspreider die je achter een trekker, quad of zitmaaier kan bevestigen. Wat zijn de ervaringen met zo'n verspreider?

hakkipilke87

Re: mini mestverspreider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 19:12

quad of zitmaaier ? die bestaan niet volgensmij :D , voor mini trekker wel

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 19:15

Geen idee of het wel of niet bestaat, ik las het ergens. Daarom ook deze vraag.
Maar jij hebt er ervaring mee begrijp ik?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:44

Ik heb er een voor achter onze mini ferrari trekker. Net zo breed als de ferrari en er kunnen 2 voorladers vol mest in. Ik ben er superblij mee, kan er ook snel het land mee op als het nat is want hij weegt niet zoveel.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 21:44

Klinkt goed Grainey, van welk merk heb jij hem?

En hoe lang duurt het ongeveer dat je de mest niet meer ziet liggen die je over het land hebt verspreid?

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 23:03

Wij hebben er wel een voor achter de quad. Werkt erg goed, maar kan niet al te zwaar worden beladen. Dan maar wat vaker heen en weer rijden. Voor ons al een hele verbetering omdat we het vroeger allemaal handmatig uitspreidde op het land.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:01

Welk merk hebben jullie en hoe zijn de ervaringen? Ik overweeg er ook 1, doe evt. Ook achter de auto kan
ze schijnen wielaangedreven te zijn.

We hebben ook een compact tractor van 25pk, dus een normale kleinere zou ook nog een optie kunnen zijn.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

Mijn mini trekker is 40 pk, kan het gemakkelijk doen. Merk weet ik niet... staat er ook niet op. Wat betreft wanneer de mest weg is dat is weersafhankelijk, soms is het in een week weg, soms valt de regen tegen dan blijft het weken liggen. Hangt er ook vanaf wat voor mest je erop brengt, wij brengen alleen biologische losse droge pluimveemest gemengd met zaagsel erop. Dat is van zichzelf heel droog en fijn dus verspreid makkelijk, paardenmest zal groffer zijn, daar heb ik alleen geen ervaring mee...