Bodembedekking inloopstal winter

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Bodembedekking inloopstal winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:06

Op zoek naar iets ideaals voor in de winter

> Stro geprobeerd: werd echt n vieze troep
> Zand geprobeerd: werd ook een natte bende , ligt er misschien ook aan welk zand je gebruikt

Nu heb je ook evt hennep spul dacht ik, stro korrels, vlas... wat hebben jullie in de inloopstal en in natte winters, werkt dat? Wat is jullie ervaring?
Laatst bijgewerkt door Miss_Mii21 op Gisteren, 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Ik heb deze, maar dan van Plospan, blijft bij mij goed :j inloopstal in de wei hier.

Overigens heb je deze van verschillende merken.

Extra voordelen van houtkrullen
Houtkrullen absorberen tot wel 3 keer meer vocht dan traditioneel strooisel, waardoor ze niet alleen praktisch zijn, maar ook goed uitziend resultaat geven, het oog wil immers ook wat. Ontdek het comfort en de efficiëntie van onze houtkrullen voor een aangename leefomgeving voor jouw dieren.

https://www.vanansemderks.nl/product/ho ... 20kleinvee.

Bloemetje75

Re: Bodembedekking inloopstal winter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:15

Ik gebruik in de winter ook Plospan houtschilfers (schavelingen). Werkt prima bij mijn fjorden. Enige ook wat ze niet opvreten….

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

De Biowald bodem klinkt heel fijn als bodembedekking, zelf persoonlijk geen ervaringen mee.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:20

In mijn inloopstal liggen 9cm dikke rubber tegels zoals onder speeltoestellen in speeltuinen, hier op geen andere bekleding omdat dat alleen maar de hele paddock door gesleept wordt.
Voordeel is dat ze met alleen deze tegels er in, de inloop stal niet alleen maar meer als pis-hok gebruiken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Ik heb dikke rubbermatten. Het geknoeide hooi gooi ik op een bergje in het midden en daar gaan ze in gaan liggen, als het nat is haal ik alles eruit en begin opnieuw, de matten zijn altijd droog en relatief zacht.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

Ik denk dat alles dan een natte bende wordt qua bodembedekking. Misschien verharden en doorlatende rubberen tegels erop?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Ik heb gehakseld stro liggen (wel op verharde ondergrond). Ze liggen er heerlijk op maar het vergt wel onderhoud met mesten. Maar dat zal je met elk strooisel houden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

Nickeltje schreef:
In mijn inloopstal liggen 9cm dikke rubber tegels zoals onder speeltoestellen in speeltuinen, hier op geen andere bekleding omdat dat alleen maar de hele paddock door gesleept wordt.
Voordeel is dat ze met alleen deze tegels er in, de inloop stal niet alleen maar meer als pis-hok gebruiken.

Wij ook
Ideaal

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Hier ook alleen rubber matten op zand. Liggen ze ook gewoon op te slapen en wordt zoals hierboven ook al gemeld niet als pis en schijt hok gebruikt. Mochten ze er wel een keertje in poepen ruim je het makkelijk op.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

SandraWierda schreef:
Hier ook alleen rubber matten op zand. Liggen ze ook gewoon op te slapen en wordt zoals hierboven ook al gemeld niet als pis en schijt hok gebruikt. Mochten ze er wel een keertje in poepen ruim je het makkelijk op.

Blijft dat een beetje liggen zo op het zand ? Ik wil ze ook in mijn schuilstal, maar ik dacht dat ik het dan eerst moest verharden ivm stevigheid / stabiliteit.