Gehakseld stro als ondergrond op rubberen matten.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Gehakseld stro als ondergrond op rubberen matten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 15:57

Wat zouden jullie doen, met een flinke laag beginnen of juist een klein dun laagje doen? En dan elke dag de natte plekken eruit of eens per week zoals bij vlas?

We hebben een paard op stal dat flink roert dus het is altijd een feest om die stal te mesten. Ander paard is veel schoner.

Cinnepin

Re: Gehakseld stro als ondergrond op rubberen matten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:59

Ik heb vlas op rubber matten..heb gewoon een fijn laagje er op ( denk een pak ) Ik hou het dagelijks 2 keer per dag schoon. Overdag kan ie in en uit en snachts staat ie op stal.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 16:05

Cinnepin schreef:
Ik heb vlas op rubber matten..heb gewoon een fijn laagje er op ( denk een pak ) Ik hou het dagelijks 2 keer per dag schoon. Overdag kan ie in en uit en snachts staat ie op stal.

Ja hier ook alleen op stal van 21 tot 8, verder staan ze op wei. Maar wij moeten het doen met gehakseld stro en blijven aan het stoeien met hoe het het beste te mesten met onze roerder.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 17:02

Ik had gebalsemd steo op rubber. Hanteerde hetzelfde als met vlas. Als die leeg is aantal pakken erin en dan elke dag drollen wippen, natte plekken eruit wanneer nodig en wekelijks een hele zak erbij.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 17:18

Hier vlas of stro op rubber matten. Ik strooi dik en regelmatig strooi ik bij. Eens in de zoveel tijd schep ik alles erbij.

Hier kunnen ze 24/7 kiezen tussen buiten/ binnen. In praktijk plassen ze alleen maar binnen. Ik heb dus wel een goede laag strooisel nodig

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 18:26

belle_boef schreef:
Ik had gebalsemd steo op rubber. Hanteerde hetzelfde als met vlas. Als die leeg is aantal pakken erin en dan elke dag drollen wippen, natte plekken eruit wanneer nodig en wekelijks een hele zak erbij.

En met wat is uw stro gebalsemd? :+

Nee geintje,
@TS, stal waar ik stond deden ze een dun laagje en haalden ze elke dag het natte en de drollen eruit.

Heb je het al eens geprobeerd met een dikke laag? Soms wil dat wel eens helpen.
Is het paard onrustig op stal?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 14:38

Ik heb gehakseld stro op matten Ik gebruik ongeveer gemiddeld 1 pak per stal per week en dan liggen ze best ruim /comfortabel en mest de stallen iedere dag. Ze staan wel overdag in de wei dus alleen avond/nachts op stal